Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

zorro

Gast
sinds zaterdag heb ik een nieuwe modem een b-box2 modem voor skynet ze zeiden dat er een hoge snelheid voorzien zou zijn en dat de poorten vandaag zouden open gaan. wat bedoelen ze daarmee? en die snelheid? waar kan ik dat zien of die poorten open zijn? heb me deze moeten aanschaffen omdat mijn d-link router niet meer werkte.
 
Hogere snelheid is waarschijnlijk VDSL ipv ADSL. Zou sneller moeten zijn als alles wat meezit... Enne, poorten opengaan? Lijkt me eerder een manier om te zeggen dat die geactiveerd wordt. Als de "poorten" niet openstaan zou er geen netwerk tot stand gebracht kunnen worden. Er zijn per IP adres (en protocol; TCP, UDP, GRE,...) 65536 poorten beschikbaar. Een combinatie van een IP adres en een poort wordt een socket genoemd. Hiermee wordt een netwerk connectie tot stand gebracht. Die netwerk connectie kan bijvoorbeeld een http (web, poort 80) connectie zijn of email (pop3, poort 110),...
Je kan zien welke poorten er in gebruik zijn door je systeem door het volgende commando uit te voeren in je command prompt shell; netstat -a.
Maar normaal moet je je hier nietveel van aantrekken. Is goed voor netwerk problemen op te sporen ofzo, mits de nodige kennis ervan.
 
Laatst bewerkt:
ja er zijn 2 poorten waar ik 2 pc kan aansluiten en die werken allebei. maar als ze bedoelen met een hogere snelheid betekent dat dan dat je pc rapper opstart enzo?
 
ja er zijn 2 poorten waar ik 2 pc kan aansluiten en die werken allebei. maar als ze bedoelen met een hogere snelheid betekent dat dan dat je pc rapper opstart enzo?

Dat zijn fysieke poorten, aansluit poorten. Deze hebben niets te maken met de poorten waar ik het over had. Met een hogere snelheid wordt volgende bedoeld:
De snelheid waarmee de data over je externe netwerk wordt getransporteerd. Waar kan je dit aan merken? Je download snelheid gaat hoger zijn.

Wivy weet normaal ook redelijk veel van het reizen en zeilen van Belgacom apparatuur enzo.
 
daar merk ik niet veel van als ik mijn modem opstart duurt het 3a4 minuten dat ik verbinding heb.de dinsdag is er iemand van belgacom langsgeweest om de lijn na te checken en heeft een ander netkastje geplaatst en via zijn pc is alles oke
 
daar merk ik niet veel van als ik mijn modem opstart duurt het 3a4 minuten dat ik verbinding heb.de dinsdag is er iemand van belgacom langsgeweest om de lijn na te checken en heeft een ander netkastje geplaatst en via zijn pc is alles oke

Dat is normaal, een modem moet ook opstarten / booten net als een PC. Een modum is bedoeld om 24 uur per dag aan te laten staan.
 
daar merk ik niet veel van als ik mijn modem opstart duurt het 3a4 minuten dat ik verbinding heb.de dinsdag is er iemand van belgacom langsgeweest om de lijn na te checken en heeft een ander netkastje geplaatst en via zijn pc is alles oke

Het opstarten van de modem heeft niets met de snelheid van het data signaal te maken. Je kan het vergelijken met het opstarten van je computer. Dit duurt ook enkele minuten. Daarna kan je er pas op beginnen werken. Dus dat is allemaal heel normaal. Je mag er niet van uitgaan dat het opstarten van je modem vliegensvlug gaat. Dit is ook een soort van "computer" welke zen tijd nodig heeft om alles op orde te zetten vooraleer het gebruiksklaar is.
En normaal kan het geen kwaad als je die modem altijd aan laat staan. Tenzij je elektriciteit wil besparen... maar het vermogen van zo'n toestelletje valt best nog mee.
 
okee allemaal bedankt voor de medewerking nu ben ik gerust.
als tech bij bgc ben ik het niet eens! wat staat er op je lijn vdsl-2 of adsl. B-Box2 verwerkt beide. daarom heb ik mijn bedrijfswagen een modem die enkel geschikt is voor vdsl-2 en een andere die geschikt is voor adsl-only!
dus wat zit er op je lijn?
 
Laatst bewerkt:

ADSL staat voor Asymetric Digital Subscriber Line en VDSL staat voor Very high-speed Digital Subscriber Line. VDSL is een snellere variant van ADSL met een maximale downstreamsnelheid van 52 Mbps en een upstreamsnelheid van 12 Mbps.

De afstand van VDSL is beperkt tot 1,2 km, terwijl de aanleg glasvezel vereist. Door de superhoge snelheid van VDSL kan nog meer en beter gebruik gemaakt worden van videodiensten op hetzelfde moment in een nog betere kwaliteit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan