Status
Niet open voor verdere reacties.
als ik een back-up maak van een dvd zijn die altijd leesbaar op mijn gewone dvd speler maar veel van deze spelen niet af op mijn lezer/schrijvers, waarmee ik de back-up maak, van mijn pc !!?? Als ik verkenner open doe zie ik daar ook geen bestand staan. Wel krijg ik dan :" de door u geselecteerde map bevat helaas geen geldige dvd-video, svcd of vcd structuur. gebruik de funktie Mediabestanden om te bladeren en bestanden uit deze map af te spelen" en dit ondanks dat anderen met dezelfde software gemaakt zijn toch afspelen.Ik gebruik CloneDVD. Wat is er mis of waarom spelen die niet afen waar vind ik de funktie "Mediabestanden"?
 
ja, ok, maar hoe moet ik dat dan? De schijfjes worden geript en gebrand met CloneDVD en daar zie ik nergens waar ik ze kan finaliseren....

Ik heb momenteel geen brandprogramma en gebruik mediaplayer om te branden.
Deze optie komt bij mij te voorschijn als ik de DVD wil uitgooien, finaliseren.

Vroeger met Nero stond deze optie er ook tussen...;)
 
Mijn computer/ icoontje dvd /rechtemuis "klik" eigenschappen /tab>blad auto Opstaren
Zie screen
 

Bijlagen

  • auto play XP.jpg
    auto play XP.jpg
    32.7 KB · Weergaven: 124
Mocht het allemaal niet lukken, even wat testjes.

Kan je wel DVD's afspelen op jouw pc of lukt dit alleen niet met een zelfgebrandde dvd ?
Kan je een met clonedvd gebrandde schijf afspelen met een andere computer ? Misschien bij de buren of familie
 
gewone dvd's afspelen: altijd!
zelfgebrande dvd's: niet altijd, sommige wel andere niet.... maar ik heb 2 schijvers en nu weet ik niet welke dvd's ik met welke schrijver geschreven heb. Het probleem deed zich ook voor op mijn laptop. Ik heb de instellingen van beide schrijvers nu gezet zoals DamienJack het me beschreven heeft.
Op een ander forum heb ik ook gevonden dat ik deze dvd's toch nog handmatig zou kunnen finaliseren met ofwel dvddecrypter of met batchdisc.
batchdisc kan ik echter nergens downloaden :(
 
gewone dvd's afspelen: altijd!
zelfgebrande dvd's: niet altijd, sommige wel andere niet.... maar ik heb 2 schijvers en nu weet ik niet welke dvd's ik met welke schrijver geschreven heb. Het probleem deed zich ook voor op mijn laptop. Ik heb de instellingen van beide schrijvers nu gezet zoals DamienJack het me beschreven heeft.
Op een ander forum heb ik ook gevonden dat ik deze dvd's toch nog handmatig zou kunnen finaliseren met ofwel dvddecrypter of met batchdisc.
batchdisc kan ik echter nergens downloaden :(


KIjk even Hier
 
Met nero gaat hetmeestal ook, bij oudere versie (7) toch.
Nu weet ik het niet, ik gebruik momenteel enkel alternatieven voor nero.
Het zou handig zijn als je weet welke schrijver het lastig heeft.
Als afspelen van gekochte dvd altijd gaat op beide ligt het aan het brandproces.
Clonedvd maakt exacte copy van het prigineel, als de ene met je autoplay afspeelt moet de copy ervan ook afspelen.
Mijn gedacht; onleesbaar.
Misschien eens in de settings van je brandprogramma ('s) kijken waar de fout zit.
Het kan ook een vuile of versleten schrijfkop zijn van 1 van je branders, of een leeskop.
Gekochte dvd zijn iets beter leesbaar dan cdr(w).
Heb je ergens een bekrast schijfje dan kan je daarmee eens testen of de leeskoppen beide nog even goed werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan