Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen van het forum,

Ik heb een defect met mijn computer.
Het betreft de volgende situatie:

- Bij het opstarten van de computer krijg ik geen beeld. (Beeldscherm getest op een andere computer. Werkt gewoon)
- CDROM/DVD speler maakt om de paar seconde geluid en het lampje knippert (er zit geen cd/dvd schijf in speler)
- Na verloop van tijd hoor je een harde piep uit de computerkast vandaan komen.
- Computer blijft wel aan staan.
- Windows Vista CDROM erin gedaan, brengt geen effect.

Volgens een maat van me, kan het om een lege moederbord batterij gaan.

Kan dit het geval zijn?
Of zijn er meer mogelijkheden?

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Thomas
 
Een lege battery is uitgesloten. Die kan hooguit tot gevolg hebben dat je CMOS instellingen verloren gaan. Welke op default meestal nog altijd je systeem moeten doen opstarten tot aan de boot. Die beep toon staat voor een bepaalde foutcode. Kan je ons laten weten of het meerdere "beeps" zijn, en of deze korte en lange beeps zijn en hoeveel etc. Achter elke "beepcode" zit een bepaalde foutcode afhankelijk van je BIOS vendor.
Maw er is hardware defect. Dit kan het moederbord zijn, video kaart, geheugen of CPU.
 
Een lege battery is uitgesloten. Die kan hooguit tot gevolg hebben dat je CMOS instellingen verloren gaan. Welke op default meestal nog altijd je systeem moeten doen opstarten tot aan de boot. Die beep toon staat voor een bepaalde foutcode. Kan je ons laten weten of het meerdere "beeps" zijn, en of deze korte en lange beeps zijn en hoeveel etc. Achter elke "beepcode" zit een bepaalde foutcode afhankelijk van je BIOS vendor.
Maw er is hardware defect. Dit kan het moederbord zijn, video kaart, geheugen of CPU.

Hoeveel piepjes hoor je, en hoelang??


Allereerst bedankt voor jullie snelle reactie!
Het gaat om 1 wat langere piep en 3 kortere direct daarna.
 
1 lange 3 korte beepjes:
No video card or bad video RAM

Maw je videokaart is defect. Als je een onboard video gebruikt is deze defect.
Indien mogelijk dus een andere videokaart plaatsen en testen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan