Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi besteleden
Ik heb een computer met xp als besturings systeem die ik tot nog toe draadloos had verbonden met internet. Ik wou een bedrade verbinding maken met een dreambox op de slaapkamer boven hier liep ik tegen het probleem aan,ik kon de internet verbinding niet tot stand brengen ,deze werkt op linux, dus dacht ik test de kabel even beneden op een oudere computer. Omdat deze draadloos was verbonden moest ik deze via de experiabox van kpn nieuw instaleren, het vreemde is dat ik wel verbindieng krijg via internet explorer, comodo dragon en opera maar niet als ik mozilla als browser gebruik, is iemand op het forum ook al tegen dit probleem opgelopen en/of heeft er een oplossing voor. Is dit het geval hoor ik het graag
Groetjes chika
 
Laatst bewerkt:
Nee, dit probleem ken ik niet. Een internetverbinding zou Browser onafhankelijk moeten zijn.
 
Het enigste verschil wat me te binnen schiet is volgende: Proxy server WPAD.
Het Web Proxy Auto-Discovery Protocol (WPAD) kan met DHCP als optie worden meegegeven. IE kan hiermee overweg, Firefox niet. (Deze kan wel met Proxy WPAD via DNS overweg)

Dit dus indien je router ook dienst moest doen als web proxy en gebruik maakt van WPAD? (zeldzaam in thuis netwerken...)
Je moet dan in Options - Advanced - Network - Connection:Settings dit manueel instellen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi
Ik had gisteren in afwachting van jullie reactie met de klantendienst van KPN gebeld,die hadden ook nog nooit van dit probleem gehoord maar ze konden op afstand zien dat de instellingen van de experiabox veranderd waren. Dit zou kunnen veroorzaakt zijn door onweer en dat hadden we genoeg gehad, nadat ze de instellingen hadden gereset werkte alles weer normaal, ook de dreambox sateliet reciver die op linux draait had weer verbinding, waarom nu juist mozilla en linux getroffen waren kon de technicus van KPN ook niet zeggen maar het zal wel met DDragon 80 zijn oplossing te maken hebben, in ieder geval bedankt en hier kan een slotje op
Vriendelijke groet chika
 
Onweer kan hele gekke dingen doen met elektronica. Het is nu eenmaal statische elektriciteit die je niet ziet en met onweer is er een overdosis in de lucht.

Ben blij dat je probleem opgelost is, ik zety hier een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan