Status
Niet open voor verdere reacties.
Wanneer ik muziek of een film(pje) probeer af te spelen in Windows 10 via de voorgeïnstalleerde apps (film en tv, groove muziek, zelfs met mediaplayer) krijg ik alleen maar vreemde, schokkende geluiden te horen en een 'schokkend' beeld te zien. You tube e.d. daarentegen werken perfect. Ik ben ermee terug geweest naar de winkel en daar beweert men dat er nog bugs zitten in Windows 10 en dat dat met de tijd wel opgelost geraakt. Maar met dat antwoord ben ik niet helemaal tevreden. Ik heb tenslotte goed geld betaald voor een goede laptop (HP probook 650 met SSD) en dan mag voor mij ook alles fatsoenlijk werken. Kan er iemand mij helpen? Windows probleemoplosser laten draaien, veranderde niets aan het probleem.
 
men stuurt u dus wandelen want er is niets mis met de ingebakken apps ...
ik gebruik eerder de Windows media player om muziek en filmpjes af te spelen als ook de vlc player ..
uit nieuwschierigheid heb ik hier juist de app "Groove muziek " opgestart en deze geeft dus géén problemen hier bij het afspelen van een liedje op de Windows 10 pro verkregen uit een upgrade.
ook een film afspelen met de app " films en tv " kan zonder meer en gaat hier dus probleemloos ..

persoonlijk denk ik dat het eerder met je cache geheugen kan te maken hebben ..
 
ik ben verkeerd geweest om te denken dat dit met je cache geheugen te maken heeft ...
namelijk word het cache geheugen enkel maar voor het browsen gebruikt ...!

jouw HP probook 650 kwam deze met de Windows 8 x64 bit welke je dan geupgraded heb naar de Windows 10 .
deze probook kan tot een 16 gb aan intern geheugen bevatten .... en je heb er een SSD in + een HDD in zitten.
*hoeveel ramgeheugen is er aanwezig ?
stel dat er maar 4GB aanwezig is dan dient je virtueel geheugen ( DEP) door het systeem beheerd te worden ...

ook ik heb hier dus een SSD in gebruik + 2interne HDD en 3 externe HDD
het virtueel geheugen word hier door het systeem beheerd ...en deze gaat dus van de SSD af en dit terwijl er 4gb ram geheugen aanwezig is ...

open je Configuratitiescherm ( Windows toets +X en kies " confguratiescherm ")
klik op systeembeveiliging . (in het linker menu )
het eigenschappen venster opent zich en je klikt op " geavanceerd "
klik verder op " instellingen " bij prestaties .
klik bij instellingen voor prestaties verder op " geavanceerd "
klik verder op " wijzigen "en zet het vinkje aan bij "grootte word door het systeem beheerd "
bevestigen met toepassen en ok

Ashampoo_Snap_2015.10.07_14h12m58s_003_.png
 
volgens de specificaties hier zou er een SSD + een HDD aanwezig moeten zijn !
dit kun je nagaan via de verkenner en via schijfbeheer ( onder voorwaarde dat je geen externe media's heb aangesloten ).

betreffende het afspelen vind ik het merkwaardig dat je géén problemen ondervind met het online afspelen via youtube ...
je vermeld zelfs dat de Windows media player je problemen geeft ...
geef in het zoekvenster eens de opdracht dxdiag en start deze eens op ...
wat word er vermeld betreffende je video kaart !
 
betreft het hier om een gedownloade film en muziek te gaan ...
indien zo kan het best zijn dat er aan het bestand iets mis is ...

wat gaf dxdiag aan !
 
Heeft u laptop het eerder wel goed gedaan, of vanaf dag 1 meteen niet goed? Indien meteen niet goed, return to sender zou ik zo zeggen. Want ik denk dat er iets niet pluis is met je nieuwe laptop dan. Want normaal kan de nieuwe Win 10 wel goed overweg met beeld en geluid.
Indien het wel in het begin goed gelukt is en nu niet meer, hebben we wel wat meer uitleg nodig vrees ik.
 
Ik ga volledig met de mening van cve. Dit gaat over een business type laptop, HP Probook. Ik heb vroeger veel met die toestellen gewerkt. Problemen? Even een telefoontje naar HP support, pickup en return...
Maw, als de winkel hiervoor zen verantwoordelijkheid niet neemt... kan je eventueel zelf rechtstreeks met HP contact opnemen om de garantie te regelen.

België: +32 2 620 0088
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan