Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb van een oude VHS band het beeld op DVD gezet als VIDEO_TS.
De beelden zijn erg slecht. Is er een manier om dat zodanig te bewerken dat het weer goed te bekijken is ????

Wie weet hier raad op ????
 
Als de beelden op de VHS band slecht zijn, blijven deze slecht. Ook als je deze omzet naar een DVD.

Als de beelden acceptabel goed zijn op de VHS player en deze beelden zijn slecht geworden na het omzetten naar DVD, zal er ergens iets fout zijn gegaan tijdens het omzetten.
Het kan zijn dat je een verkeerde keuze hebt gemaakt en het bestand bijvoorbeeld eerst hebt opgeslagen als mp4 bestand en hiervan een DVD gemaakt hebt.


Leg daarom eens uit hoe je te werk bent gegaan en wat je gedaan hebt.
 
Als je vhs omzet, zorg er voor dat ge de beeldgrootte groot genoeg kiest. Hoe meer informatie je binnenhaalt, hoe kleiner het verlies ook zal zijn.
Natuurlijk zal je dan ook een groot bestand krijgen. Maar wat je niet hebt aan kwaliteit, kan je ook niet verbeteren.
Het beeld bedoeld om te tonen op een telefoon, zal nooit mooi zijn als je dit bekijkt op een groot scherm. Dus goed alle capture formaten instellen.
 
download de polderbits DVD creator om jouw vhs bestanden om te zetten naar DVD
lees hier er meer over ..
note deze is 7 dagen gratis te gebruiken met de volledige werking van het programma , echter wordt er tydens de evaluatie periode een watermerk links boven toegevoegd met het logo van polderbits ; nadat je tot de aankoop ben over gegaan verdwijnt dit watermerk...

je kunt echter ook de gratis te gebruiken Free Video to DVD Converter 1.6.22 proberen
 
Laatst bewerkt:
Hallo Pluis,

Ik heb hiervoor gebruikt:

JVC VHS Video Recorder HR-V505:
JVC DVD Recorder MH-200 met 180 GB HDD.

Ik heb de videoband op videorecorder afgespeeld en het beeld op genomen op de HDD.
Enkel scenes gewist en daarna op DVD gebrand als VIDEO_TS.
Het resultaat was haast het zelfde beeld als op de videoband. Dus praktisch geen beeldverlies. Maar toch erg slecht.
Ik kom op Usenet verschillende oude films tegen die geremuxed zijn naar HD.
Ik weet niet hoe ze dat doen en kom op internet daar ook niets over tegen.

Kan dit op op mijn probleem van toepassing zijn. ????

Vast bedankt
 
gebruik eens de polderbits en zie wat resultaat die geeft ..immers heb je deze 7 dagen volledig ter je beschikking : mijn raad gebruik die 7 dagen
 
Deze zin : Het resultaat was haast het zelfde beeld als op de videoband. Dus praktisch geen beeldverlies. Maar toch erg slecht.

Bedoel je hiermee dat de beeldkwaliteit van de DVD nu hetzelfde is als de VHS band ?
Want nogmaals een slechte VHS band krijg je nooit beter, ook als je deze gaat digitaliseren.

Even een vergelijking: Een roestige auto en vol met krassen kan je gaan poetsen, maar hij zal nooit meer strak in de lak komen. Het voordeel hier is wel dat je hem kan overspuiten en een video opnieuw opnemen kan meestal niet meer.
 
Hallo Pluis,

Ik heb hiervoor gebruikt:

JVC VHS Video Recorder HR-V505:
JVC DVD Recorder MH-200 met 180 GB HDD.

Ik heb de videoband op videorecorder afgespeeld en het beeld op genomen op de HDD.
Enkel scenes gewist en daarna op DVD gebrand als VIDEO_TS.
Het resultaat was haast het zelfde beeld als op de videoband. Dus praktisch geen beeldverlies. Maar toch erg slecht.
Ik kom op Usenet verschillende oude films tegen die geremuxed zijn naar HD.
Ik weet niet hoe ze dat doen en kom op internet daar ook niets over tegen.

Kan dit op op mijn probleem van toepassing zijn. ????

Vast bedankt
Van die films bestaat er meestal een "masterband". Dat is de band met de meeste info en bijna ongebruikt.
Verder hebben de firma's apperatuur die meestal niet voor ons budget past.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan