Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds paar dagen een raar probleem. Als ik PC in slaapstand breng en ik wel naderhand weer opstarten springt beeldscherm na enkele seconden weer terug in slaapstand terwijl PC aangaat.

Ik krijg meldingschermpje te zien:
DVI : no signal
scan : no signal
en dan terug in slaapstand.

Ik moet dan een harde reset doen en pc uitzetten en dan weer aanzetten.
Voor de duidelijkheid ik heb twee pc´s aangesloten op hetzelfde scherm met een KVM swich. Bij de twee pc werkt het dus wel goed.

Als ik dan PC weer opstart is alles weer normaal. Aan instellingen is niets veranderd.

Iemand een verklaring?
 
En als je alles eens verwisseld op de KVM Switch. Verplaatst het probleem zich dan van de ene naar de andere PC?

Dus PC1 wordt PC2 en PC2 wordt PC1

De muis en keyboard stekkertjes en de VGA connector verwisselen. Plus eventueel als dit aanwezig is de audio en USB connectoren, maar dit laatste hebben de meeste KVM Switches niet.
 
Ik heb alles eens omgekoppeld maar dan blijft het probleem bestaan.Er is dus duidelijk een probleem met de PC.
Videokaart.? (geforce 8400 GS) Kabel? ik zou geen idee hebben wat het kan zijn.
Toch bedankt voor de tip.
 
Ik denk dat er niet zozeer een probleem is met je PC of videokaart. Eerder een incompatibiliteit met je KVM switch en je hardware (videokaart). Hoe oud is die KVM switch ongeveer? Merk/model?

Je zou dit eenvoudig kunnen testen door de KVM switch er even tussenuit te laten. Laat je PC terug in slaapstand gaan en kijk of hetzelfde gebeurd zonder de KVM switch. Dan moet je al niet verder gaan zoeken.
 
Ik heb de stekkers op de swich allemaal omgesorken en dus van PC 1 PC2 gemaakt en omgekeerd; Vraga me niet hoe of waarom maar nu doen alle tweede PC ´s het weer normaal. Ze komen allebei uit slaapstand bij muisklik.Raar.;maar alles werkt weer normaal.
Hier mag slotje op. Toch bedankt voor de tips.
 
Ik laat dit topic nog eventjes open.
Vermeld a.u.b. na enkele dagen als het probleem niet is teruggekeerd dat het topic gesloten mag worden.


Waarom ik de oplossing gaf om de stekkers eens om te draaien was, omdat 1 van mijn eigen KVM switches hetzelfde probleem heeft.
Soms werkt hij maanden goed en ineens wordt hij lastig en moet ik de stekkers omdraaien en soms ook weer terug steken. Daarna kan het gebeuren dat hij het weer manden goed doet, maar soms ook na een paar dagen weer verkeerd.

Ik heb echt geen idee wat dit kan zijn, maar houd het bij een probleempje bij de KVM Switch. Ik heb eens een andere KVM Switch geprobeerd en toen was het probleem verholpen.
Maar de (defecte) KVM Switch heeft ook omschakelbare USB en Audio aansluitingen, dus heeft deze mijn voorkeur.
 
Goed dat je topic nog open hebt staan. Ik dacht dat het probleem was opgelost... dus niet. Aanvankelijk reageerden de PC s allebei om uit slaapstand te komen na de switch maar op het moment is het weer hetzelfde.
Ik moet weer de PC ( nu op de andere kant van de swich) uit zetten en dan even wachten en op nieuw opstarten. Het probleem heeft dus niets met de swich te maken maar ers id duidelijk iets met de PC niet in orde;
Uit slaapstand krijgt het scherm geen signaal van DVI en VGA.
Als ik PC uitzet krijgt scherm wel het signaal en start gewoon op.
Raar probleem.
 
Het probleem heeft dus niets met de swich te maken maar ers id duidelijk iets met de PC niet in orde;
Uit slaapstand krijgt het scherm geen signaal van DVI en VGA.
Als ik PC uitzet krijgt scherm wel het signaal en start gewoon op.

Ik ga ervan uit dat je dit dus nog niet getest hebt zonder die KVM switch?
Maw, test of dit probleem voorkomt bij een rechtstreekse aansluiting van je videokaart op je scherm, dus zonder de KVM!
Want ik ben nog steeds niet overtuigd dat je PC het probleem is. Je ziet een verschil tussen het gedrag van de 2 PC's op de switch. Dit wilt helemaal niets zeggen over een probleem met die bepaalde PC! Tot nu toe is er een probleem met de switch EN de PC. Sluit de switch dus uit en test ENKEL met de PC en een scherm. Dan pas kan je ervan uitgaan dat het aan de PC ligt.
 
Deze zin: Ik moet weer de PC ( nu op de andere kant van de swich) uit zetten en dan even wachten en op nieuw opstarten.

Is dit gebeurd nadat je mijn vraag in antwoord #2 hebt uitgevoerd ?
 
Klopt.De pc waar het probleem zich mee voordoet is nu PC 2.
Ik heb nog niet geprobeerd zonder KVM. Ga dit ook testen.
Ik heb nu straks na het schrijven van het berichtje om 18h30 PC in slaapstand gezet . Even later weer uit slaapstand gehaald en hij deed weer normaal.
Rond 19h50 PC weer in slaapstand gezet en nu net weer uit slaapstand gehaald.;weer alles normaal.
Dus ik kan er geen zinnig woord over zeggen.
Ik ga verder met testen en hou je op de hoogte.
 
Ik weet niet wat de samenhang hiervan is maar toen ik gisteren PC wilde opstarten deed hij niets meer. Uiteindelijk bleek de voeding stuk te zijn;
Nieuwe voeding geplaatst en alles werkt tot nu toe weer normaal.Kan het zijn dat iets met voeding aan het gebeuren was en hierdoor pc niet reageerde uit slaapstand?
 
Uiteraard kan een PC kuren gaan vertonen bij een slechte voeding.
Ik zou dan eerder verwachten dat er andere dingen gaan uitvallen. Maar alles is blijkbaar mogelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan