Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Mijn probleem is het volgende. Gisteren startte ik mijn laptop op en plots was de schermresolutie veranderd naar 800x600. Ik ga dus naar mijn schermresolutie-instellingen maar blijkbaar is de enige andere optie die ik kan aanduiden 1024x768, en niet 1280 x 800 (wat het hoort te zijn denk ik), nu zit ik dus met een uitgerokken beeld. Enig idee hoe dit komt en belangrijker nog, wat ik er aan kan doen?

Dank bij voorbaat.
 
Als je nu gewoon rechts klikt op je bureaublad en op schermresolutie klikt kan je dan met de schuifregelaar hoger gaan dan 1024 x 768 en staat deze ook als aanbevolen gemarkeerd.
 
Ik kan enkel kiezen tussen 800x600 en 1024x768. Ik kan niet hoger gaan, en niets tussenin kiezen. De aanbevolen resolutie staat gewoon niet in de lijst :/ schermres.jpg
Voorheen heeft het altijd op een hogere resolutie gestaan. Maar die optie lijkt nu gewoon verdwenen :/
 
Hoe doe ik dat? Ik heb rondgezocht op internet. maar ik geraak er toch niet helemaal wijs uit. Ik ben bij 'computerbeheer' gaan kijken onder 'beeldschermadapters' en daar staat 'standaard VGA-grafische adapter'. Dus dat slaat vermoed ik op het type videokaart die ik heb? + Hoe herinstalleer ik die?
 
doe eens wat Pluis zegt, zoek naar de naam van je grafiche kaart en down de laatste nieuwe drivers
ervan.
Heb dat hier ook moeten doen omdat ik ook een verschil had.
 
Lijkt er op dat er iets verwijderd is aan drivers.
Installeer de videokaart / drivers eens opnieuw.

Probeer dit eens.
Ga naar configuratiescherm > Apparaatbeheer > Beeldschermadaptars.
Klik op dat klein pijltje om open te vouwen.
Rechtsklik daar op Standaard -VGA grafische adaptar en kies voor Stuurprogramma's bijwerken.
In het volgende scherm dat verschijnt kies je voor : "Automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken".

Om welke laptop gaat het?
 
Swake; Ik heb een Msi ex623. Ik heb gedaan wat je gezegd hebt en kreeg volgende melding: "de beste stuurprogramma's voor uw apparaat zijn al geïnstalleerd. Er is geen beter of nieuwer stuurprogramma voor het apparaat gevonden."

Qtex; de optie "vorig stuurprogramma" staat in het grijs en is dus niet aanklikbaar. "stuurprogramma bijwerken" is ook wat Swake voorstelde, en ook dit heeft niets opgelost...

Oh, en ik heb intussen wel gevonden welke videokaart ik heb, het is Nvidia Geforce 9500M GS. Drivers zijn te downloaden op de website van Nvidia zelf, maar als ik dit doe krijg ik de melding dat ze incompatibel zijn :/

Oorpsronkelijk stond er Windows Vista op deze laptop, maar ik heb er Windows 7 laten opzetten. Misschien zit hier het probleem? Hierbij ook even een screenshot van mijn computereigenschappen (voor zover deze informatie handig is)
Ashampoo_Snap_2013.06.01_17h46m54s_006_.jpg

Dus misschien toch maar proberen het stuurprogramma te verwijderen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan