Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey beste mensen,

ik heb een probleempje.
Ik zou graag TV willen kijken én opnemen met mijn PC.
Maar ik geraak er niet aan uit wat je daarvoor nodig hebt.

Ik heb Belgacom TV. Ik krijg dus ontvangst op TV door een kabel die de router en decoder met elkaar verbind. De TV staat beneden.
Ik zit boven op de PC. (MD 8833, heeft TV kaart.)

Hoe kan ik nu naar TV kijken op m'n PC? En welke kabels heb ik daarvoor nodig? En waar moet ik ze steken?
Ik heb Windows Media Center. Ik weet ook niet of ik analoog, DVB-T of DVB-S moet kiezen.

Moest het niet lukken om ontvangst te krijgen omdat ik boven zit: we zijn misschien van plan om een 2de decoder te kopen om boven te gebruiken.

Ik geraak er echt niet aan uit, dus het zou handig zijn moest iemand meer uitleg kunnen geven. :)
Iemand die kan helpen?
 
Heb je nog de gewoon analoog distributie? (meest all van Telenet).

In deze geval geen probleem, juist de coax cable naar uw tv-kaart aansluiten en uw kan de gewoon tv programmas op uw PC ontvangen.

Als u BelgacomTV alleen hebt,(of de zenders ervan wil opnemen) jij moet een 2° decodeur hebben en ansluiten vanaf AV aansluiting naar composite ingang van de TV-kaart, en het zu moet lukken.

De DVB-S is voor digitaal tv via satellite, en DVB-T, digital via cable of antenna maar voor NIET gecodeerd zenders.

My two cents,..:)
 
Laatst bewerkt:
Hey,
Ik heb alleen nog Belgacom TV.

md8830_front_01.jpg

^Is die composite ingang (AV aansluiten -> composite ingang) die opening boven die wit-rood-geel openingetjes?

En moet ik via de decoder naar de TV en dan in de composite ingang of rechtstreeks van de decoder in de composite ingang?

Bedankt voor de informatie overigens. :)
 
Nee, de composite is de wit,rood,(voor de geluid), en de geel voor de vidéo signaal.
Met deze connector:


prise.jpg



kan je van AV naar composite (of s-vhs , de zwart,ronde, met s-vhs cable in plaats van de geel)

Ik raadt u aan: proberen eerst met uw eerst decoder op uw PC voor een nieuw te kopen.

;)

Jij moet inderdaad van de decoder naar PC. En toen via (voor een medion PC): HomeCinema/PowerCinema, kiezen TV, Bron, composite, het zu moet lukken...
prise.jpg
 
Laatst bewerkt:
De kwaliteit zal het zelfde zijn of deze nu op uw TV.
Wij zijn nog heel ver van de kwaliteit beloofd op de publiciteit van digitaal televisie.
Goed afscheid marketing en realiteit. :)

Momenteel ga je de kwaliteit hebben van VHS. Mischien iets better.

Zeg naar uw vriend dat hij zal gelijk hebben binnen een paar jaren.... met een beetje geluk.. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan