bestand elke dag mailen

Status
Niet open voor verdere reacties.

coiske

Overleden
iedere dag moet ik een bestand dat dan is bijgewerkt versturen met mail
hoe kan ik daarvoor een taak aan maken (windows xp
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Download een command line SMTP mailer programma zoals in volgende link:
Command Line SMTP Mailer for Windows
Maak in Windows een Scheduled task aan met het gedownloade programma en geef de nodige parameters mee.
Kijk voor het mailen van een bestand naar volgende parameter: -m Filename (optional) Use file as Body of Message

De SMTP server en account is natuurlijk afhankelijk van je Internet provider. Als je hulp nodig hebt ermee, vraag maar dan. Maar laat me dan even weten welke provider je gebruikt.
 
bedank voor he mail
maar kun je me een beetje meer uitleg geven door me een voorbeeld te geven van hoe dat in zijn werk gaat want het niet voor mij persoonlijk maar voor een vriend zodat ik het degelijk kan uitleggen
bedankt op voorhand
ps ik heb het programma bmail al gedonwload
 
Hoi coiske, zou het niet handiger zijn dat jouw vriend dan lid wordt van Pctuts, zodat hij zelf de vraag kan stellen en dat wij dan direct naar hem toe een antwoord kunnen geven.

Nu loopt het via jou. En via , via is altijd zo lastig communiceren. Ik ben hier in iedergeval geen voorstander van op op deze manier oplossingen te zoeken.
 
die vriend is wel de garage waar ik met mijn auto ga
laat het dan maar zal wel op een ander gaan zoeken
 
die vriend is wel de garage waar ik met mijn auto ga
laat het dan maar zal wel op een ander gaan zoeken

Het kan wel op deze manier natuurlijk, maar handig is anders. Iedereen is natuurlijk vrij om een vraag te stellen en daar zelf een forum voor uit kiezen.

Mijn bericht betekend niet dat we jouw en je vriend niet willen helpen. Het is eigenlijk meer bedoeld om nog beter te kunnen helpen. ( een positief antwoord dus )
 
ok als je een oplossing heb is die altijd welkom en zal die vriend je eeuwig dankbaar zijn
 
ok als je een oplossing heb is die altijd welkom en zal die vriend je eeuwig dankbaar zijn

We willen je gerust helpen, maar dan moeten we wel enkele dingen op voorhand weten waar de oplossing moet geïmplementeerd worden om je zo goed mogelijk te helpen.

- Windows versie? (Windows XP lees ik in je eerste post, is dit correct?)
- Internet Provider? (Belgacom, Telenet, ...)
 
bmail -s relay.skynet.be -p 25 -h -t bestemmeling_email@domein.be -f bron_email@domein.be -a subject -m bestandsnaam

Maak een nieuw leeg teksbestand aan met notepad (moet notepad zijn!) in dezelfde folder waar de bmail applicatie staat! Voer bovenstaande lijn in (als tekst) met de correcte parameters (zie onderaan). Sla dit bestand op met de naam mail.cmd (in dezelfde folder als de bmail applicatie dus!).

Waarbij:
bestemmeling_email@domein.be = Het email adres naar waar de email moet verstuurd worden.
bron_email@domein.be = Het email adres vanwaar de email verstuurd wordt, die persoon zijn eigen email adres.
subject = Het onderwerp van de email, gewone naamgeving. vb. "Bestand gagarage"
bestandsnaam = Het volledige path waar het bestand terug te vinden is! vb. "C:\Een Folder\Te versturen bestand.txt" (let op de " " tekens, deze zijn nodig hier (verplicht bij string met spaties)!


Test het aangemaakte bestand "mail.cmd" door het uit te voeren (openen, want dit is een uitvoerbaar batch programma).
Open dit bestand eventueel in een command prompt venster zodat je kan zien wat het "doet" en of het werkt. En of het geen foutmelding teruggeeft zodat we weten waarom,... Voeg voor het testen wel de parameter -d toe aan het einde van de bmail regel indien je debug informatie wilt terugkrijgen.
Indien dit alles werkt kan je een taak aanmaken die dit alles automatisch doet op een bepaald tijdstip.

Volgende link van Microsoft geeft stap voor stap aan hoe je een automatische taak moet aanmaken;
Taken plannen in Windows XP

Gebruik volgende procedure:
Als u wilt dat een programma uitvoeren, script of document dat niet wordt vermeld, klikt u op Bladeren, klik op de map en het bestand dat u wilt plannen en klik vervolgens op Open.

Verwijs naar het bestand mail.cmd dat je in voorgaande stap aangemaakt hebt.
De rest van de procedure zou logisch moeten zijn.
 
bedankt voor je uitleg
ik heb hier bij mij een test gedaan en met een txt bestand gaat alles prima maar ik was vergeten te zeggen het hier om een excel bestand gaat
moet er dan in die formule iets veranderd worden of gaat dat niet met een excel bestand
 
Ow... dan gaan we even opzoek naar een smtp mailer die dat wel kan;
Send E-Mail from the Command Line or Batch File

SMTPMAIL.EXE from=bron_email@domein.be to=bestemmeling_email@domein.be body="Test" subject=Test server=relay.skynet.be attachment=bestandsnaam

Dus alles gelijkaardig, alleen ander programma en de parameters een beetje aanpassen zoals hierboven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan