Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Op enkele websites - van officiële instanties - waren er onderwerpen die mij interesseerden.
Er stond steeds bij : "download deze info / PDF".
Wanneer ik dit deed verkreeg ik een "bestand" en achter het onderwerp stond er dus geen [.xxx].
En zo wordt het bestand gedownload als : “PDF-download-price”.

Wanneer ik dit wil openen komt steeds het venstertje met de vraag met welk programma ik dit wil openen.
Maar met welk ? Met Kladblok verkrijg ik een blad met honderden tekens - dus alles onleesbaar.

Het zijn de prijzen van "sociaal tarief" van Electrabel.
Ik kan dit bestand niet als bijlage hier toevoegen want het wordt ook geweigerd.

De URL is : https://www.engie-electrabel.be/nl/particulier/prices-and-conditions
Ga daarin naar "Speciale tarieven" - daarin naar "sociaal tarief" en rechts van de onderwerpen ziet U het teken van PDF.


Iemand een tip ?

Flamingo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste,

Met alle respect maar natuurlijk moet men een PDF reader hebben om een PDF te kunnen lezen.
Maar hetgeen men download heeft geen "extensie" en dat vindt ik zo raar, alhoewel het op de website van Electrabel aangeduid staat als "PDF".

Flamingo
 
tja , ben zojuist naar de betreffende website gegaan , dan zoals u aangeeft naar een pdf bestand ( met dat tekentje ) en als ik daarop klik dan opent mijn browser ( Chrome ) gelijk het bestand , bovenaan kan ik dan kiezen om te printen of op te slaan....

pdf.jpg

èènmaal het bestand gedownload ( en het heeft wel degelijk "pdf" als extensie ) kan ik dit gewoon openen in Adobe DC reader....
 
Beste,

Ik kan dit niet downloaden als PDF. Alleen als bestand en dit is niet te openen.
Heb mijn opgeslagen PDF's gecheckt en ik kan ze allen gewoon openen. Dus mijn Reader werkt wel degelijk.

Ik tip wel degelijk "links" met de muis,want "rechts" geeft dit een venster met vele mogelijkheden.

Flamingo
 
Hier ook geen probleem.
Op het pictogram gaan staan met rechtermuisklik en dan Doel opslaan als.

Ik zal de bovenste hier plaatsen als bijlage
 

Bijlagen

  • pdf-download-price.pdf
    147 KB · Weergaven: 221
ja , heb het nogmaals gedaan zoals jij aangeeft: ik heb op uw link geklikt , dan op "speciale tarieven - openen" , dan op "sociaal tarief - openen" en dan krijg ik 4 mogelijkheden om op een pdf te klikken , gelijk op welk ik links klik dan krijg ik de pdf direct te zien en dan kan ik bovenaan rechts op het "pijltje neer" klikken ( links van het icoontje om te printen ) en wordt het bestand gedownload als pdf bestand...

heb je al eens geprobeerd met een andere browser ? b.v. de IE Explorer ? misschien is er wel iets mis met de instellingen van uw huidige browser ?
anders zie ik niet direkt een oplossing....
 
Hoe is de bestandskoppeling voor pdf bestanden?

Klik links op Start en dan alle programma's. Hier staat Standaardprogramma's.
Klik dan op Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen en zoek daarna met welk programma een PDF bestand geopend wordt. Verander dit naar het programma wat u hiervoor wil gebruiken.

2673812.png
 
Besten,

OK het is gelukt via de methode van Lana : rechts klikken en "opslaan als" kiezen = als PDF.

Maar...............
Het is toch eigenaardig dat jullie door gewoon "links "te klikken direct het onderwerp als PDF kunnen downloaden.

Beste Cottenier,
Met de instellingen van mijn browser Mozilla kan er nochtans niets fout zijn, want ik heb nog vele anderen gedownload op jullie gewone manier en alles verliep vlot als PDF.
En deze ........... ????

Heb deze week nog Infoboekjes in PDF formaat van een Franse toeristische dienst gedownload op de gewone wijze en allen werden "direct" opgeslagen als PDF !!!!


Flamingo
 
Beste Lana,

Onze antwoorden hebben elkaar gekruist.
Ben eens naar de door U aangeduide plaats gegaan en leer terug veel bij = al die extensies.

PDF staat aangeduid met als lezer " Adobe Reader".

Dus zou dit onderwerp toch "direct" door Reader moeten geopend worden ?

Flamingo
 
Probeer eens 1 ding voor mij, want ik denk dat dit met een invoegtoepassing van Acrobat Reader voor Internet Explorer te maken heeft.

Verwijder Acrobat reader en installeer dit eens opnieuw. Daarna zou de invoegtoepassing goed moeten staan.

En andere mogelijkheid is om Internet Explorer te resetten. Open Internet Explore en klik op de Alt toets en de X toets. Kies dan voor Internetopties.
Daarna het tabblad Geavanceerd , klik dan op Geavanceerde Instellingen herstellen Klik nu op de button Toepassen
 
Beste Lana,

Ik gebruik Mozilla Firefox en Thunderbird.
Ik weet niet of ik mijn gebruikte hardware en software ergens kan invullen zodat alle leden die mijn vragen bekijken kunnen weten met wat ik werk.

Flamingo
 
Ik gebruik Firefox op dit moment niet meer, maar lees hier eens https://helpx.adobe.com/nl/acrobat/kb/pdf-browser-plugin-configuration.html

U kunt natuurlijk altijd een handtekening gebruiken op ons form met daarin uw configuratie gegevens. Vergeet dan niet als er wijzigingen zijn dit ook op het forum te veranderen.
Een handtekening kunt u invoegen via Gebruikersinstellingen rechtsboven. Op de volgende pagina staat ergens links: Wijzig handtekening .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan