Status
Niet open voor verdere reacties.

springplank

Steunend lid
Vip Lid
Hallo

Ik heb een geheugenkaart met .bro bestanden van een Bross toestel.

Kan iemand me helpen om deze bestanden te converteren naar een ander type bv wav ...

Dank je wel
Jan Aerts
 
Ik zou wel willen helpen, maar wat is een Bross toestel ?
De extentie .bro komt mij niet bekend voor.
Omdat je het naar wav wil omzetten, ga ik er van uit dat een bro bestand een audio bestand is.

Geef eens wat meer informatie over dat Bross ding.
 
Hallo
Bedankt voor de reactie.
Het gaat over het toestel boss digital studio BR-532 .
De opname is gemaakt met dit toestel op een kaartje. Het bestand kan afgespeeld worden via dit toestel op bv een koptelefoon of externe luidsprekers.
Ik had dit bestand met extentie .bro graag op een cd gezet
Alleszins al bedankt voor de moeite.
 
Aha, ik ga morgen eens voor je op zoek.

Boss ken ik wel van de effect pedaaltjes voor gitaar, heb er zelf in mijn jonge jaren meerdere gehad.
Bross had ik nog nooit van gehoord.
 
Ik heb toch even snel gekeken wat dit is voor apparaat.
Je maakt hier dus meersporen opnamen mee. Dus zo'n bro bestand bevat dus een meersporen opname.
Dat zal eerst naar stereo gemixed moeten worden en dan eventueel omgezet worden naar een ander formaat. In jouw geval dus wav.
Ik vrees dat dit niet zal gaan lukken.

Wat je kunt doen is via de line out een kabeltje naar de audio ingang van een pc en dan de BR-532 laten afspelen en de pc laten opnemen.
Dit kan bijvoorbeeld met het gratis Audacity. Met audacity kun je opslaan als wav bestand of als je de Lame encoder download en installeerd ook als mp3.
Hierna heb je dus een wav bestand en dit kun je eventueel branden naar CD rom.

http://www.audacityteam.org/download/windows/
 
Vandaag eens verder geinformeerd bij wat collega's / echte kenners.

Dit apparaat schrijft de digitale informatie die je hebt opgenomen weg naar het geheugenkaartje.
Hier staat dus geen muziek op, alleen de digitale informatie van wat je allemaal gemaakt hebt met de BR-532.
Met welk protocol dit gebeurd weet ik niet, maar vergelijk het een beetje met wat midi ook doet.

Onmogelijk dus om een bro bestand zonder de BR-532 of misschien een ander Boss apparaat te gebruiken en er iets mee tee doen.

Beste optie is dus nog steeds om via de line-out een opname te maken via een PC en hiervan een CD te branden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan