Status
Niet open voor verdere reacties.

Yeti51

Steunend lid
Vip Lid
Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb een Apple Mac Pro 2.1 waar zowel het Apple besturingssysteem op staat alsook een versie van Windows 7 Ultimate.
Bij het wisselen van videokaart en de poging daarna om te upgraden naar Yosemite 10.10.6 en vervolgens door te gaan met El Capitan,
Is er iets fout gegaan waardoor de computer alleen maar opstart in Windows 7.
Bij het opstarten vasthouden van de ALT knop met dat gekke tekentje erop van Apple, haalt niets uit.
Normaal kan ik met die handeling schakelen van Apple naar Windows en andersom.
Helaas werkt dit niet meer. Help, want ik kan niet meer in mijn Apple systeem.
Ook heb ik de HDD met Windows verwijderd en de computer opnieuw gestart, maar deze gaf niet thuis.

Ik ben een beetje een digibeet en weet nu niet meer hoe ik in mijn Apple besturing moet komen.

Alle suggesties zijn welkom.

Vriendelijke groet
Yeti51.
 
Er zal iets verkeerd zijn gegaan met Bootcamp en het standaard besturingssysteem zal nu dus Windows zijn.

Ik heb misschien iets voor je gevonden, lees dit eens goed vanaf pagina 13 https://manuals.info.apple.com/MANUALS/0/MA347/nl_NL/Boot_Camp_Installatie-configuratiegids.pdf

Op pagina 15 staat het volgende

Tijdens het opstarten een besturingssysteem kiezen
U kunt tijdens het opstarten kiezen welk besturingssysteem u wilt gebruiken door de
Option-toets (z) ingedrukt te houden. Er worden vervolgens symbolen weergegeven
voor alle beschikbare opstartschijven. Hiermee kunt u een andere instelling opgeven
dan de standaardinstelling voor de opstartschijf die is opgegeven in het paneel
'Opstartschijf' in Systeemvoorkeuren (Mac OS X) of het onderdeel 'Boot Camp' van
Configuratiescherm (Windows), zonder die standaardinstelling te wijzigen.

d7553a5ea1f8eee58cc830999b4dbf7e007c8051_61063.jpg



Welke ALT knop met dat gekke tekentje bedoel je precies ??

Deze ??

naamloos.jpg
 

Bijlagen

  • naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    24.4 KB · Weergaven: 118
  • naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    34.3 KB · Weergaven: 124
Ik heb onderstaand bericht via PB ontvangen.

Hoi, Lana!

Ik heb een tegenreactie geprobeerd te plaatsen, maar weet niet of deze is aangekomen.
Kan namelijk nergens een handleiding vinden hoe ik discussies etc. zou moeten beantwoorden.
Hoop wel dat het doorkomt.
Ik heb die optie toets Z in Windows nog niet geprobeerd, maar dat zal pas na het weekend gaan gebeuren.
Computer staat op een andere locatie dan waarvan ik nu een reactie geef.
Ben wel blij met je reactie en hoop dat ik het voor elkaar krijg.

Dank en tot een volgend contact.

Vriendelijke groet
( naam hier weggehaald i.v.m. privacy ) (Alias Yeti51)
 
Hoi, Lana!

Heb de suggestie die je hebt aangedragen (Z toets indrukken tijdens opstarten) geprobeerd, maar mocht niet baten.
Dan krijg meldingen wat ik kan doen om bijv. computer herstellen etc. Maar alles wat daar stond heb ik geprobeerd.
Helaas op geen enkele manier krijg ik het besturingssyteem van Apple weer draaiende.
Daar komt ook bij, dat ik weinig tijd krijg om dingen op te lossen, dus zal er steeds enkele dagen tussen de correspondentie zitten.

Hopelijk komt er eerdaags een oplossing.
Zelfs de HDD van Windows 7 er uit halen en dan opstarten helpt niet. Het scherm blijft na de gebruikelijke "Boing" van Apple gewoon zwart.

Groet Yeti51
 
Ik denk maar even mee
Je hebt je videokaart verwisselt met een andere.
Van een Mac heb ik softwarematig bijna geen kennis, maar het hardware matige is hetzelfde als een Windows computer, moederbord met controllers , ingeplugde cards enz....
Zeg maar gerust als ik in de verkeerde richting denk.
Twee besturingssystemen, ik veronderstel twee aparte harde schijven. Als elk besturingssysteem op een aparte HD staat, controleer eens of er per ongeluk door verwisselen van de videokaart soms geen kabeltje losgekomen is op het moederbord of harde schijf .
 
Hoi, Ranger!

Fijn dat je even mee denkt, kan ik goed gebruiken.
In een Mac Pro 2.1 zitten 4 schuiven waar een HDD in kan, zodat als je er uit haalt de connectie verbreek middels het schuifpanel.
Daar kan weinig mis mee gaan, omdat dit een als gezegd een soort laatje is.
De schuiven zijn bij het verwisselen van de videokaart niet van hun plaats geweest.
Het probleem is juist daarna begonnen, toen ik probeerde een hogere versie van Yosemite te downloaden.
Dat ging mis en de computer moest opnieuw worden opgestart.
Vanaf dat moment start hij alleen maar op in Windows 7.
Alle trucjes die gegeven zijn door o.a. Lana mochten niet baten.
Vandaag krijg ik contact met iemand die software matig heel veel weet en zeer geïnteresseerd is in mijn probleem.
Mocht dat succes opleveren, zal ik dat zeker posten hoe dat is opgelost.
Yeti51
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan