Besturingssysteem Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Elk jaar doe ik op mijn PC een schone installatie. XP maakt dan een aparte map voor me aan waarin alle progs en documenten bewaard worden zodat ik die op de schone PC terug kan installeren of gebruiken.
Ook laatst heb ik dit weer gedaan waarop de PC weer lekker snel zijn werk doet. Echter nu krijg ik van windows een melding dat ik geen legitieme versie zou hebben van Windows XP.
Zou het kunnen dat je zo'n schone installatie of reparatie maar een aantal keren (5x) kunt herhalen en dat daarna de productcode niet meer geldig is ?? Windows Genuine geeft telkens aan dat ik slachtoffer ben geworden van illegale software terwijl ik toch echt de juiste productcode heb ingevoerd.
Moet ik nu weer een schone installatie doen of kan dit probleem op een andere manier opgelost worden ?

Alvast bedankt hé, grtz Chris-m-
 
Niet echt de beste werkwijze gehandeerd bij het herinstalleren van je PC. Je hebt inderdaad teveel activaties gedaan. In het beste geval kan je contact opnemen met Microsoft en hopen dat ze de situatie begrijpen zodat je een nieuwe key krijgt.

Voor zulke handeling kan je beter een image maken van je systeem. Hier zijn verschillende software voor beschikbaar (vb Acronis True Image, HD Clone,...). Dus een schone installatie met minimum aan software, activatie volbrengen. En dan een image maken. Deze kan je ontelbare keren terugplaatsen zonder dat de activatie verloopt. Let wel dat je telkens op dezelfde PC (hardware) dit doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan