betreft laptop met media bandoo virus: ik ga deze herinstalleren met W7 ipv Vista.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Mijn nieuw en ernstiger probleem is mijn W8 desktop. Om eoa reden is mijn wachtwoord niet meer juist. Kan er dus niet meer in.
Heb al gelezen dat dit betekent "W8 herinstalleren?" is dat echt zo?
 
ben je in het bezit van de windows8 dvd ?

indien zo kun je ook opteren om de windows te herstellen zonder dat je een herinstallatie dient te doen ...
voordeel hier van is dat je je programma's behouden blijven...

de titel laat echter vermoeden dat je de win7 wilt installeren ....deze klopt dus niet met je vraag stelling !
 
Laatst bewerkt:
ik had al een onderwerp lopen, het bandoo probleem op de laptop(Vista),het andere is op mijn desktop en is ondertussen opgelost. Bedankt voor de reactie.
JDR
 
ik zie onder jouw naam nergens een topic dat gestart werd over het bandoo virus ?
heb gezocht door op je naam te klikken en dan de optie "bekijk forum berichten" te klikken

foutje van mij : ik moest zoeken op al de berichten die door u gestart werden ...toen kwam ik inderdaad bij de bandoo virus uit ...
 
mijn vraag is inderdaad wat rommelachtig.
Heb twee problemen door elkaar gehaspeld. In de titel heb ik iets over het Media Bandoo probleem op de laptop(Vista) gezegd en in de tekst het nieuwe probleem op mijn desktop (W8)
Het probleem op de laptop ga ik oplossen door te herinstalleren.
Er zit trouwens nog miserie op door het geknoei van mijn kleinkinderen met spelletjes en internet rommel.

Het andere, op de desktop is opgelost, om eoa reden weigerde de pc gisteren het wachtwoord.
Deze morgen probeer ik terug en alles ging als een fluitje van een cent!

Om uw vraag te beantwoorden of ik een DVD van W8 heb, ik heb het programma op een stick staan.
Maar heb gisteren geprobeerd om die op te starten en dat ging niet.

Om geen verdere problemen te hebben zal ik nog eens een serieuze back-up doen.

De twee onderwerpen mogen dus gesloten worden.

Groeten
JDR
 
vraagje met welke tool heb jij de win8 usb stick aangemaakt.....

elke onbewerkte windows8 iso laat zich met het win7 usb dvd tool op een stick zetten en is daar door bruikbaar ...
doch gebruik je een bewerkte versie dan kan het win7 usb dvd tool niet gebruikt worden

opmerking betreffende je backup...
in de windows 8 heb je ook in het configuratiescherm de optie staan "windows7 bestandsherstel"
als je deze aanklikt heb je de keuze om een systeemkopie te maken ( deze word best op een externe schijf bewaard )
tevens heb je de mogelijkheid ook om de bijhorende systeemherstelschijf ( opstartbare herstel cd ) aan te maken ...
door op te starten vanaf deze cd met de externe schijf aangesloten kun je dus een systeemkopie terug zetten ....
***opmerking :
maak pas een systeemkopie aan als je 100% zeker ben dat je systeem zuiver is van besmetting !
 
beste qtex
daarstraks had ik weer prijs met mijn wachtwoord, onmogelijk in te loggen. Gelukkig heb ik een wachtwoord schijf aangemaakt op een usb stick en heb een nieuw wachtwoord kunnen aanmaken. Is aan te raden voor iedereen om dat te doen! ik begin te vermoeden dat mijn keyboard kaduuk is en dat een bepaald lettertype of cijfer niet altijd gevormd wordt na toetsaanslag. Misschien een tip voor je publiek om zo'n "schijf" aan te maken.
Nu antwoord op je vragen: aanmaak Win8Pro op usb stick/toen W8 nog spotgoedkoop was heb ik die gewoon vd Windows download op een Sandisk Cruzer slice32 GB gedownload. Die boot zelf en ik heb probleemloos kunnen upgraden.
Voor de back-up ga ik je raad volgen.
Bedankt voor je hulp.
JDR
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan