Binnen 2 jaar geen ondersteuning meer voor windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Over twee jaar zal Windows XP geen security updates meer ontvangen, wat zo goed als zeker het einde van het dan 12 jaar oude besturingssysteem betekent. Windows XP verscheen op 25 oktober 2001 en krijgt op dinsdag 8 april 2014 de laatste beveiligingsupdates. Daarna stopt Microsoft met het uitbrengen van security updates. De softwaregigant adviseert gebruikers dan ook om op Windows 7 over te stappen.
 
Ik ben benieuwd of het deze keer écht van dat is. er zijn al zoveel geruchten de ronde gegaan... in ieder geval zal het mij enorm spijten. of zou er voor xp PRO langer ondersteuning blijven?
 
Dit is een officiele verklaring van Microsoft en geld voor alle versies van Windows XP. Dus ja, het einde is in zicht. Maar al bij al weten ze wel dat dit een gouden product was en hebben ze dit ook volgens hun normem zeer lang ondersteuning gegeven. Windows 7 is naar mijn mening een zeer waardige opvolger. Ik heb er eigenlijk nog geen zware gebreken aan waargenomen of vernomen. En het draait op oudere hardware ook nog eens bijzonder vlot.
 
wat ik vervelend vind aan het het hele verhaal is dat je niet rechtstreeks van xp naar 7 kan upgraden. je moet daarvoor via vista gaan. en die hele rompslomp zie ik niet zo goed zitten... ik heb al wel 7 draaien, maar ik ga ervan uit dat via het andere os dan rommel binnen kan, hoewel je er niet meer mee zou werken...
 
Dit is een officiele verklaring van Microsoft en geld voor alle versies van Windows XP. Dus ja, het einde is in zicht. Maar al bij al weten ze wel dat dit een gouden product was en hebben ze dit ook volgens hun normem zeer lang ondersteuning gegeven. Windows 7 is naar mijn mening een zeer waardige opvolger. Ik heb er eigenlijk nog geen zware gebreken aan waargenomen of vernomen. En het draait op oudere hardware ook nog eens bijzonder vlot.

Op pc 's met 512 Mb waar xp nog redelijk draait is win7 echt niet vooruit te branden.
 
Op pc 's met 512 Mb waar xp nog redelijk draait is win7 echt niet vooruit te branden.

Als je een XP met SP3 en alle updates hebt, incl. het .NET Framework, dan is 512MB al een uiterste minimum waar XP en apps ook al niet echt "vlot" op draaien. Men moet daar een beetje realistisch in zijn. Veel PC's rond die periode kan men wel uitbreiden met wat extra geheugen. En als dat niet gaat dan vrees ik dat die zowiezo op het einde van zen latijn gaat lopen. En zeker tegen 2014.
 
Als je een XP met SP3 en alle updates hebt, incl. het .NET Framework, dan is 512MB al een uiterste minimum waar XP en apps ook al niet echt "vlot" op draaien. Men moet daar een beetje realistisch in zijn. Veel PC's rond die periode kan men wel uitbreiden met wat extra geheugen. En als dat niet gaat dan vrees ik dat die zowiezo op het einde van zen latijn gaat lopen. En zeker tegen 2014.

En wat denk je dat in 2014 de pc's die nu goed W7 draaien nog gaan kosten? En 2de hands??????
Zal het dan nog de moeite zijn om op XP te blijven.
Ik was eerlijk waar, ook groot liefhebber van XP. Maar eenmaal gesmaakt van W7, was ik verkocht. Nog geen spijt van gehad.
Wat er bij mij gebeurde was volledig mijn schuld. Het had zeker niets met het operating systeem te maken.
 
hmmm. ik heb wel wat meer ram steken dan 512 zoals je kan zien. en de andere componenten kunnen 7 ook draaien. ahja: ik draai het al. toch ben ik gewoon een vastgeroeste idioot die graag de weg terug vindt. alle wegen leiden naar rome, maar met de kaarten van 7 rijd ik over timboektoe in plaats van rechtstreeks.
 
hmmm. ik heb wel wat meer ram steken dan 512 zoals je kan zien. en de andere componenten kunnen 7 ook draaien. ahja: ik draai het al. toch ben ik gewoon een vastgeroeste idioot die graag de weg terug vindt. alle wegen leiden naar rome, maar met de kaarten van 7 rijd ik over timboektoe in plaats van rechtstreeks.

Maar wat is het probleem ?

Het is dat ik een besturing nodig heb om een PC op te starten en programma's te kunnen gebruiken, maar verder behalve een verkenner gebruik ik zelf, persoonlijk een besturing in principe niet.
 
Microsoft beëindigt algemene ondersteuning Vista

Microsoft beëindigt algemene ondersteuning Vista

Microsoft stopt dinsdag met de volledige ondersteuning voor besturingssysteem Windows Vista.
Foto: ANP2

Op de website laat het bedrijf weten dat het vanaf nu 'uitgebreide ondersteuning' biedt aan het systeem. Dat houdt in dat Microsoft alleen nog maar beveiligingsupdates en betaalde ondersteuning levert aan zowel particuliere als zakelijke versies van Vista.

Er worden geen nieuwe ontwerpen of functies meer toegevoegd en er verschijnen ook geen Service Packs meer.

Ook de algemene ondersteuning voor Office 2007 is stopgezet.

Upgraden

Hoewel Microsoft nog tot 2017 ondersteuning biedt voor Office 2003 en Vista, wil het bedrijf eigenlijk dat gebruikers overstappen naar Windows 7. Productmanager Stella Chernyak schrijft dat het niet alleen belangrijk is om te upgraden naar nieuwe versies voordat de ondersteuning beëindigd wordt, maar dat ze zich er ook bewust van moeten zijn dat door over te stappen naar Windows 7 en Office 2010 ze aanzienlijk betere prestaties zullen merken.

Tot nu toe zijn er meer dan 525 miljoen Windows 7 licenties verkocht, laat het bedrijf weten. De volgende versie van Windows, Windows 8, wordt in oktober verwacht.

Chernyak herinnert gebruikers er ook aan dat op 8 april 2014 de ondersteuning voor Windows XP en Office 2003 stopt.

bron Microsoft be?indigt algemene ondersteuning Vista | nu.nl/internet | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
 
och, als het zover is zal ik wel overschakelen. ik wil nu ook niet per sé met een lekke zeef werken. ik draai tenslotte al 7. maar ja. ik ben een xp-sucker. niks aan te doen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan