Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Mijn vraag is hoe ik bij de mogelijkheid kom om de BIOS aan te passen.

Mijn computer draait met met W7 en heeft de volgende processor (zie bijlage)
 

Bijlagen

  • Snap 2013-03-19 at 22.09.52.png
    Snap 2013-03-19 at 22.09.52.png
    4.9 KB · Weergaven: 149
BIOS access is afhankelijk van merk. Laat ons even weten welke PC je bezit (indien geen clone), of anders het merk en type moederbord.
Wees wel voorzichtig met het aanpassen van de BIOS. Laat even weten wat je van plan bent zodat we je kunnen begeleiden hierin.
 
Het is denk ik een clone die ik heb gekocht bij een Spaanse winkelketen Beep genaamd (een soort Dynos-achtige keten).

Volgens de bijlage die ik met Everest heb gemaakt kent het bord geen merk.

Moederbord ID 64-0318-000001-00101111-011209-Bearlake$A1126000_BIOS Date: 01/12/09 15:33:49 Ver: 08.


Snap 2013-03-19 at 22.29.13.jpg
 
Het gemakkelijkste is om even de behuizing open te maken (indien een desktop), en te kijken welk merk en model nummer je kan terugvinden op het moederbord. Indien er een warranty zegel opkleeft wel even opletten dat die garantie nog actief is...
 
Als het een clone is , druk dan bij het aanzetten van de computer onmiddelijk op de DEL of DELETE toets om in het BIOS te raken.
Afhankelijk van het moederbord kun je de bootvolgorgde wijzigen in het menu Boot als die optie er staat. Anders moet je Advanced mode gebruiken.
Vergeet na het aanpassen van de bootvolgorde niet te bevestigen met F10
Je kan ook eens proberen om bij het aanzetten van de computer onmiddelijk op de F9 toets te drukken. Bij de meeste computers krijg je dan het Bootmenu te zien, en kan je selecteren vanaf welk station je wil booten.
CD/DVD
HD
Ethernet
USB

Volgens mij is het dit moederbord.
ASUS P5KPL-AM SE Motherboard - Intel G31, Socket 775, µATX, Audio, Video, PCI Express, 10/100 LAN, USB 2.0, Serial ATA at TigerDirect.com
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan