Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, ik wil mijn bios updaten en daarom zou ik een hoede uitleg willen. Moederbord is Gigabyte P55A-UD7 met een Award bios versie F5.
Mvg Rudy.
 
Kijk uit met het Flashen van het BIOS.

Als alles goed werkt, begin er niet aan. Alleen als het echt nodig is of er iets niet goed werkt kun je dit risco proberen.

Ik zal je 1 waarschuwing geven, ik heb in m'n leven al ongeveer 15 moederborden vervangen die door een BIOS Flash naar de eeuwige jachtvelden waren geholpen. Deze mb's waren niet van mijzelf maar van mensen die de PC aan mij ter reparatie aanboden. Door een verkeerd versienummer of gewoon een onvolledige Flash o.i.d. kun je het moederbord onherstelbaar beschadigen. Heel soms is het mogelijk om de BIOS Chip te vervangen, maar dit kan een langdurige zaak worden tot je deze Chip thuisgestuurd krijgt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bios flash is inderdaad gevaarlijk! je moet écht de super-juiste versie hebben of je kan je mobo weggooien. doe daarom de scan of verzeker je op een andere manier van de juiste naam van je mobo en je biosversie etc. het is een beetje moeilijk zoeken in die lijst van Wim, maar het loont zeker de moeite waard van erin te snollen!! het is namelijk de enigste grote link-database die ik ken!!
 
alé ik heb ooit dan al is veel change gehad ik dit lees heb ooit men bios is geupdate met de problemen tot gevolg pc werkte nog maar slecht in winkel hebben ze 15 x terug proberen te zetten en alleen de orginele standaard bij begin moederbord loste mijn probleem op

dus goede raad als pc goed werk beter niet aan beginnen.
moederborden kosten niet zo goedkoop om een gokje te wagen.
 
Oke , het is nu een bios versie F5 en wil naar F8b, reden is dat in F6 de turboboost aangepakt wordt en F7 de USB3 en F8b de SSD compatibility, vooral de F8b is nodig en F6 in mindere mate.
Daar Corsair "het is een Corsair SSD" dit sterk aanraad voor men een firmware 1.3.3 update doet, wenste ik daar meer informatie over.
 
zoals ik in mijn vorige post zette is de link naar Wim's website heel handig en interessant. via daar kan je alle mogelijke versies van bios voor alle mobo's en fabrikanten vinden, met eventueel een doorverwijzing naar de fabrikant.

doe eerst een online scan met de tool die aangegeven wordt (biosagentplus) zodat je de echte benaming vindt van je mobo. en dan is het gewoon het lijstje afgaan. niet moeilijk en betrouwbaar. één van de weinige overzichtssites die ik ken voor bois.
 
zoals ik in mijn vorige post zette is de link naar Wim's website heel handig en interessant. via daar kan je alle mogelijke versies van bios voor alle mobo's en fabrikanten vinden, met eventueel een doorverwijzing naar de fabrikant.

doe eerst een online scan met de tool die aangegeven wordt (biosagentplus) op deze pagina zodat je de echte benaming vindt van je mobo. en dan is het gewoon het lijstje afgaan. niet moeilijk en betrouwbaar. één van de weinige overzichtssites die ik ken voor bios.
 
zoals ik in mijn vorige post zette is de link naar Wim's website heel handig en interessant. via daar kan je alle mogelijke versies van bios voor alle mobo's en fabrikanten vinden, met eventueel een doorverwijzing naar de fabrikant.

doe eerst een online scan met de tool die aangegeven wordt (biosagentplus) op deze pagina zodat je de echte benaming vindt van je mobo. en dan is het gewoon het lijstje afgaan. niet moeilijk en betrouwbaar. één van de weinige overzichtssites die ik ken voor bios.

Volgens mij is dat niet gratis.
 
In die lijst zit hij niet de GA P55A-UD7, maar de update is nu gedaan en geslaagd, joepie!!! Alvast bedankt voor de goede raad.
Mvg Rudy
Volgens mij is dat niet gratis.
het opvragen van je gegevens van je moederbord is gratis met de online scan. verder hoef je niet te gaan, want biosagent is inderdaad niet gratis. De bedoeling is dat je dan gaat naar de lijst van Wim zijn site. met een beetje zoeken slaag je er wel in van te updaten. soms via eentje uit de lijst, soms door een link naar de juiste plaats en soms zelfs door zelf verder te zoeken.

de accurate info over je mobo is in ieder geval belangrijk. dat bewijst deze topic starter ook alweer :p

we gaan hier een slotje op gooien
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan