Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij hebben ze mij een laptop cadeau gegeven die helemaal naar de knoppen gemaakt is.
Om mij enigzins te overtuigen voor ik hem naar het schroot doe geef ik toch maar de uitleg.

Laptop : Samsung : NP-R780H
Windows 7
De rest nog onbekend.

Wat doet hij: Bij opstart geeft hij enkel nog het logo van Samsung - klikken op F2 of andere F-toetsen geeft geen enkel gevolg meer. Die is dus DOOD
Men geraakt gewoon niet meer in de Bios dus.
Laat staan opstarten met iets. ik zou niet weten met wat

DVD insteken, ja die hoor je draaien maar dat is ook al....
 
de raad indien je deze naar het stort doet is om er eerst met een zware hamer er op los te timmeren of er met de bijl in te kappen ..
dan laat een andere deze ook aan zich voorbij gaan ..waarschijnlijk heeft men u deze cadeau gedaan omdat men zelf te lui was deze weg te doen !
 
Ik zou toch eens proberen om de harde schijf eruit te nemen en zen geheugenlatjes. Start dan nog eens en kijk of hij anders reageert. Zou de eerste niet zijn waar een hardwarefalen aan volgende componenten zulke gevolgen geeft. Ziet er soms erger uit dan het is.
 
Nog een geluk dat ik eerst de 2° raad heb opgevolgd van DDragon80 voor ik er de bijl in zette.
Ik liet de geheugen Ram kaartjes eerst steken en verwijderde enkel de HD
Ik probeerde op te starten en drukte op F2 voor Setup Bios en Hoera!
Leven in de brouwerij
Ik weet nu wat me te doen staat: nieuwe HD of liever SSD kopen en Win 10 opzetten en daar hebben we weer een levend systeem. thx
 
En het gekke is, het kan nu zomaar gebeuren dat als je de oude harddisk weer terug plaatst, hij weer helemaal goed werkt.

Als hij echt definitief defect is natuurlijk niet, maar als er een slecht contact was is de mogelijkheid aanwezig dat alles weer werkt.

Proberen dus.
 
Voor je een nieuwe HD gaat halen, plaats die HD eens in een behuizing of docking station om te controleren of ze nog werkt.

DVD insteken, ja die hoor je draaien maar dat is ook al....

Ik heb eerder een vermoeden dat het wel eens de I/O controller zou kunnen zijn . Bij een laptop zijn de HD en het CD/DVD apparaat aangesloten op dezelfde controller . Als de I/O controller naar de haaien is, heeft het dan ook geen zin om een nieuwe HD of SSD te kopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan