Bios ziet ssd en harddisk niet meer met opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zet na een paar dagen mijn labtop aan en dan kan hij niet meer opstarten dus ik ga in de bios kijken en daar zie ik niets meer staan van ssd en een 2e harddisk ? kan alleen nog cd/dvd instelling veranderen voor op te starten hoe kan nu zoiets gebeuren heb helemaal niets gedaan de labtop werkte perfect
icon_cry.gif
Ik heb een HP pavilion
 
zorg eerst dat de batterij los gekoppelt is als ook het netsnoer ...druk een paar maal op de opstart toets ..
onkoppel de SSD als ook de HD en plaats deze dan weer terug ..sluit ales terug aan en druk de opstarttoets in ...als het goed is zouden de SSD als ook de HD terug herkend worden ...
 
download eens de AVG Rescue cd brand deze op een cd en start vervolgens daar eens mee op ..
note : dat er je gevraagd word om deze eerst te updaten vooralleer je de scan start ...ik ga er van uit dat er een besmetting de oorzaak is dat zowel je SSD als je HD niet meer gevonden word ...
hopelijk is dit ook het geval (dan kunnen we verder) is het echter zo dat beiden overleden zijn is het einde verhaal !( hopelijk is dit niet zo )

Bijkomende filmpje met de uitleg hoe deze rescue disk te gebruiken is ...

[video=youtube;fGX-592qty8]http://www.youtube.com/watch?v=fGX-592qty8[/video]

*hou er rekening mee dat indien je opstart vanaf de avg rescue cd dat je een zwart dos scherm te zien krijgt ...niets om je ongerust te maken .
 
Een virus is uitgesloten als de BIOS je schijven nietmeer herkent.
Aangezien het zowel je SSD als een standaard schijf betreft, gaat het niet aan de schijf en SSD liggen.
Ben je zeker dat je niets in je BIOS aangepast hebt betreffende HD controller settings?
 
ik de cd gebrand en na het opstarten geeft ie de melding isolinux 5.01 3013--01-28 et cd isolinux: disk error 01,ax= 4235, drive fe

je dient de iso te branden als een beeldbestand en niet als een data bestand ...de foutmelding die je hier kreeg te zien betreft dus dat er vanaf de cd niet gestart kon worden ...daarom dat ik denk dat je deze dus als een data schijf heb gebrand ...best gebruik je ook imgburn ( image2disk ) of te wel " beeldbestand naar schijf "
 
bedankt voor alle info, ik heb net de oorzaak ondekt , mijn ssd van crucial 128gb is overleden ik heb net een andere harddisk erin gezet en toen kon ik windows daarop installeren maar het vreemde ervan vind ik dat de bios al de c partitie niet kon vinden waarom de(ssd) defect is en niet de 2e harddisk in de bios ziet en waarom die ssd stuk is gegaan snap ik ook even niet ik heb de ssd vorige week nog getest met een speciaal programma over de status ervan en die gaf geen defecte fouten aan ssd is ongeveer 1 jaar oud
 
gebruik je opschonings tools op de SSD zoals tuneup untilities..
ene met welk tool test jij deze SSD dan , dit kan enkel door het tool dat de leverancier van deze SSD beschikbaar stelde indien hij dit dan ook beschikbaar heeft gesteld !

eerlijk gezegd denk ik niet dat deze stuk zijn ...heb het eerder ook al aan de hand gehad dat de HD waarop mijn besturingssysteem staat niet bereikbaar was ...
deze kreeg zelfs een ander stastions letter toegewezen en werd ook niet gezien als schijf 0 maar eerder als schijf 3

na het draaien van de avg rescue disk waar ik dan aangaf om al de aangesloten media's te scannen ( dit scannen duurde ruim 12 uur ) gezien het feit dat er 2 interne schijven en 3 externe schijven aangesloten zijn te samen goed voor 3.5Tig kon ik vanher weer de windows starten .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan