Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Ik heb een iso gebrand van redo backup om zo een image te maken van mijn OS
Nu wil de cd niet opstarten vanaf de cd rom ook niet met de f8 of f12 in te drukken tijdens het opstarten zoals ze op de site van redo backup zeggen.
Ik ben in de bios gaan kijken naar de optie boot en ik zie nergens de mogelijkheid om die opstart volgorde te veranderen,
er staat niet zoals in de meeste bios van pc's, change boot van hdd naar cd of usb enz
het is wel een ssd schijf die erin zit van 250 gig, heeft dit er iets mee te maken misschien?
Er staat wel een optie create new path, moet je dan zelf uw opstarten gaan aanmaken en hoe noem ik het path
ik heb een laptop asus X750LN-FAST250-TY020H-BE

alvast bedankt,

groetjes

ed
 
Op mijn ASUS EEE krijg ik een vergelijkbaar scherm te zien als ik de Esc toets ingedrukt hou tijdens het booten. Uiteraard geen keuze voor een CD rom station omdat deze er niet in zit.
( ik heb deze afbeelding van internet geleend )

choose_boot-device.jpg
 
je bent in de bios ..
je opent de tap "boot" en je zie vervolgens ook de "Windows boot manager "
klik op deze ...en klik op enter om vervolgens een opstart keuze in te stellen ...
zie je geen opstart keuzes zoals cd/dvd dan dien je deze aan te maken door de keuze " add new boot option " aan te klikken !
*wees hier voorzichtig mee ....een verkeerde instelling en je systeem start niet meer op .!

hier je handleiding ... http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/nb/X750LA/0409_E8637_B.pdf
wat ik vermeld staat op blz .. 77/78

Ashampoo_Snap_2015.06.18_19h08m39s_002_.png

Ashampoo_Snap_2015.06.18_19h08m11s_001_.png
 
Ben ook nog even aan het zoeken geslagen en een filmpje gevonden voor een vergelijkbare ASUS

[video=youtube;HT-N4HCNrN8]https://www.youtube.com/watch?v=HT-N4HCNrN8[/video]
 
Hoi Qtex,

dit zie ik staan onder boot

Boot Configuration (die kan ik niet aanklikken)
Fast boot: enabled
Launch CSM: disabled (die kan ik niet aanklikken)
Boot option priorities (die kan ik niet aanklikken)

Boot option #1 windows boot manager
add new boot option
delete boot option

dus ik klik nu dus Windows boot manager en zoek een optie is die er niet dan moet ik er zelf een maken, riskie job, ga direct eens gaan zien
 
zorg er eerst voor dat de uefi uitgezet is als ook secure boot zoals het te zien is in het filmpje ...
wellicht dat de andere boot options dan verschijnen !
 
Hoi,

Als ik op boot option #1 windows boot manager klik dan zie ik alleen maar hetzelfde of op uw foto's, ik kan niets kiezen, wil dit dan zeggen dat ik moet gaan kiezen voor create new boot option, of kan ik in die optie nog iets veranderen,
mijn dvd staat genoteerd op deze pc als Dvd-rw-station(E:)
of moet ik het gaan doen zoals het filmpje van Lana

greets

ed
 
je bent van Limburg maar van waar juist ...
het is moeilijk om hier op in te gaan en je te zeggen wat je het best kunt doen ...
persoonlijk zou ik eerst het filmpje volgen ...noteer de stappen die je dient te nemen ...
noteer deze ook die jij zelf dient te doen ... succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan