Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb windows 10 home,sind kort heb ik last van een blauw scherm als ik een tijdje ( soms kort) op de pc hebt werkt dan crasht ie.
krijg een blauw scherm met deze melding DRIVER_POWER_STATE_FAILURE .
en dan start de pc weer opnieuw op,
Als ik bij mimidumps ga kijken staat e bij caused by driver ntoskrnl.exe caused by adderss ntoskrnl.exe+142760
Heeft iemand voor mij een oplossing ?
Bedankt
 
**jij dient dus eerst in apparaatbeheer na te gaan of er een geel uitroep teken vermeld staat !
indien zo dan dien je de betreffende driver ongedaan te maken en je systeem te herstarten ...

**vandaag kreeg ik hier een Medion desktop binnen met hetzelfde probleem ....deze viel ook telkens in het welbekende blauwe scherm .
de oplossing was om in apparaatbeheer de monitor driver te verwijderen (dus de algemene pnp beeldscherm driver) te verwijderen (kies om deze ongedaan te maken ) en vervolgens herstart je het systeem .. heb de binnen gebrachte desktop vervolgens 1 uur zwaar belast en deze deed het verder toen prima ... de eigenaar is deze dan weer komen ophalen ...
 
ok doe eens het volgende ...
klik start> instellingen >systeem
klik bij systeem op "meldingen en acties "
scrol het rechter veld naar beneden en zet de melding uit bij " tips over Windows weergeven "
herstart nu je systeem ... het zou zowaar kunnen zijn dat je een memory leak heb via je cpu "mocht echter het probleem nog niet voorbij zijn dan adviseer ik je het volgende aan "..

Je systeem herstellen met gebruik van een opdrachtprompt in Windows 8 -8.1- 10

Start een opdrachtprompt op als administrator ..

Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter

Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..
5929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png



Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !


Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..

5921ee638b-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h31m24s_003_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !

Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...
Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.

591246c7d5-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h26m01s_002_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
 
ik heb terug geschreven , maar zie niks staan vandaar nog een keer.
Usb aansluiten zijn draadloos toetsenbord , muis , speakers, printer.
pc crached als ik aan het werken ben. ik ga het morgen uitvoeren , bedankt voor de uitleg.
word vervolgt.
 
ik heb terug geschreven , maar zie niks staan vandaar nog een keer.
Usb aansluiten zijn draadloos toetsenbord , muis , speakers, printer.
pc crached als ik aan het werken ben. ik ga het morgen uitvoeren , bedankt voor de uitleg.
word vervolgt.

Hoi ik heb de eerste stap gedaan tips over windows weergeven uitgeschakeld.
tot nu toe gaat het nog steeds goed , ik wacht een paar dagen af .
Mocht het toch nog fout gaan, dan ga ik de volgende stap uitvoeren.
Nogmaals bedankt voor de info.
 
bedankt om dit als nog mee te delen ...
*het komt er nu dus op neer dat je dus met een memory leak zit m.a.w. je cpu !
dit dient na gezien te worden !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan