Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren was ik op mijn pc bezig toen opeens een blauw scherm kwam met internal_power error. Ik heb daarna windows 7 service pack 1 geïnstalleerd.
Maar nog altijd wanneer ik mijn pc opstart in normale modus komt er dat blauw scherm maar nu zonder internal_power error.
Ik kan mijn pc enkel opstarten in de veilige modus.
Kan iemand mij a.u.b. helpen!!! :ahhhhh:)5
 
Open command prompt met Adminstrator rechten en voer volgende regel uit:
"powercfg -h off" of "powercfg /hibernate off"
 
Dan krijg ik als antwoord:
De volgende items voorkomen de sluimerstand op dit systeem.
Er zijn één of meer verouderde stuurprogramma's geïnstalleerd: VgaSave.
De sluimerstand is uitgeschakeld door een intern systeemonderdeel.
 
VgaSave fout komt van je generic VGA driver. Dit wil waarschijnlijk zeggen dat je Video card driver niet geïnstalleerd is. Kan je in device manager eens nakijken of alle hardware devices correct geïnstalleerd zijn? Ik vermoed dat hier het probleem zit. Werk je met een portable, desktop,...? Merk, type,...? Is je pc geherinstalleerd geweest? Zijn alle hardware drivers correct geïnstalleerd daarbij en zijn deze eventueel up-to-date?
 
Aanvulling:
Ik vermoed dat ik hier mogelijk iets over het hoofd gezien heb. Aangezien je in veilige modus opstart zou het wel eens best kunnen dat die de Generic VGA driver laadt ipv de normale VGA driver. Je vermelde bovenstaande :
Maar nog altijd wanneer ik mijn pc opstart in normale modus komt er dat blauw scherm maar nu zonder internal_power error.
Kan je even vertellen welke foutcode dit BSOD dan wel meebrengt aub?
 
Bij mijn BSOD kreeg ik als:
bug check string: SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED
bug check code: 0x1000007e
caused by adress: ntkrnlpa.exe+a1cbd
file description: NT Kernel & System
 
Kan je even vermelden wat voor systeem je gebruikt (liefst zo gedetailleerd mogelijk)? Merk en type, componenten,...? Gebruik je externe USB devices zoals vb een externe harde schijf, ....? Indien je een desktop pc gebruikt, wat is het vermogen van je power supply? Mogelijk kan je voeding niet het gevraagde vermogen leveren aan je systeem.

Voor een betere analyze van het probleem zou er een kernel memory dump gegenereerd en onderzocht moeten worden. Het nadeel is dat deze doorgaans vrij groot zijn, afhankelijk van het geïnstalleerde geheugen in je pc. Dus hier praten we meestal over Gigabytes. Niet onmiddellijk handig om even te posten dus :)
 
Ik heb windows 7 sp1 32bit, mijn pc is een packard bell. Mijn processor is een Pentium(R) Dual-Core CPU E5300 @ 2.60GHz 2.60 GHz.
Ik 4GB Ram geheugen waarvan 3 GB beschikbaar. Graphics zijn van NVidea. Ik heb een externe harde schjif (Lacie) maar die stond uit tijdens de BSOD's.
 
verwijder de drivers van de videokaart eens in apparaatbeheer en start eens opnieuw op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan