Status
Niet open voor verdere reacties.
beste
ik heb de laatste tijd elke dag een bleu screen,hoe kan ik dat oplossen aub?
het is begonnen een paar weken na dat ik een andere windows 7 64 bit ipv 32 bit heb geinstalleerd en dan geheugen heb bij gestoken .
ik had 2 Gb van pc3 10666 van Z3 geheugen 1,70volt en heb dan 4GB van pc3 10666 van Z3 geheugen 1,65 volt bij gestoken .
Nu heb ik het geheugen dus de 2GB er eens uitgehaalt maar toen had ik het nog!.
wie kan mij helpen?

groetjes amigo
 
Heb je een gewone inplace upgrade gedaan van Windows 7 32bit naar 64bit? Of een volledig nieuwe installatie op een geformatteerde partitie/disk?

Ga eens naar volgende folder: C:\Windows\Minidumps.
Zip daar alle aanwezige bestanden en post dat zip bestand hier als bijlage (via de knop Uitgebreide Editor onderaan kan je attachments/bijlagen hier posten)
 
CRASHDUMP1
BUGCHECK_STR: 0x1E_c0000005_R
CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1
DEFAULT_BUCKET_ID: WIN7_DRIVER_FAULT
PROCESS_NAME: UNS.exe
CURRENT_IRQL: 2

UNS.EXE - User Notification Service
Intel® Management & Security Application User Notification Service


CRASHDUMP2
BUGCHECK_STR: 0x1a_41790
CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1
DEFAULT_BUCKET_ID: WIN7_DRIVER_FAULT
PROCESS_NAME: rundll32.exe
CURRENT_IRQL: 0


Uit de 2de crashdump kan je nietveel afleiden. (Rundll32.exe)
Uit de 1ste crashdump blijkt de Intel User Notification Service dit te veroorzaken. Eventueel die software verwijderen of herinstalleren.
 
Je kunt soms niet zomaar een willekeurig geheugen bijsteken.
ASUS moederbordjes ondersteunen soms een bepaald type geheugen van fabrikanten.
Ik zal een voorbeeld geven van zo'n bordje ASUS - P8H67
Onder het tabblad Memory/Device Support zijn pdf lijsten te downloaden met geheugen wat dit moederbord ondersteund.
Dit wil niet zeggen dat ander geheugen niet werkt, maar de kans is reëel aanwezig dat het niet werkt en de ene foutmelding na de ander zou kunnen komen. Zo ook een Bluescreen.

Veel fabrikanten geven informatie over het geheugen wat ondersteund wordt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hoi
het is niet zo maar wat geheugen hoor.
het is het zelfde merk alleen het voltage verschild een beetje hé.

gr amigo

Ik geef daarom een mogelijke oplossing. Het probleem was ontstaan zeg je na het bijplaatsen van extra geheugen.
Ga daarom altijd eerst na welk geheugen geschikt is voor het moederbord.
Ik heb me hier in het verleden ook al eens in verslikt en volgens de specificaties het juiste geheugen geplaatst.
Daarna veel problemen, pas na het plaatsen van het juiste typenummer geheugen dat door ASUS werd opgegeven werkte alles feilloos.
 
Er valt me nog iets op in jouw topicstart

[edit]ik had 2 Gb van pc3 10666 van Z3 geheugen 1,70volt en heb dan 4GB van pc3 10666 van Z3 geheugen 1,65 volt bij gestoken .
Nu heb ik het geheugen dus de 2GB er eens uitgehaalt maar toen had ik het nog!.[/edit]

Met het oude type geheugen werkte alles goed. Na het plaatsen van nieuw geheugen kwamen de problemen.
Nu haal je het oude geheugen er uit in de hoop dat het goed gaat werken, maar de problemen kwamen juist na het nieuwe geheugen bijplaatsen.

Haal daarom het nieuwe geheugen er eens uit en probeer eens Windows 64 met de oude 2 GB te draaien.
Zelf nooit geprobeerd of een 64 bits besturing op zo weinig geheugen kan werken. Ik heb hier 16GB in de pc zitten.
 
Ow... je hebt het oude geheugen eruit gehaald en met het nieuwe verdergewerkt. Is niet echt een logische stap.
Oud geheugen - geen probleem. Nieuw geheugen erbij - problemen -> ?? oud geheugen eruit halen ?? ... Nope. Niew geheugen er terug uithalen. Zoals Pluis al vermeld trouwens.
 
Laatst bewerkt:
ik heb er nu het oude geheugen terug in zitten en het nieuwe er uit gehaald. dus ga nu nog eens afwachten ,en weet wel wat te zeggen.
maar wat nu als het met het oude terug goed gaat? ik had er toch graag wel wat meer geheugen in gewild hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan