Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ik heb een Acer laptop. Toen ik hem aankocht stond er veel meegeleverde software op. Soms programma's die maar een maand geldig waren en ander brol.
Zelf heb ik van in het begin zoveel mogelijk grote kuis gehouden in alles.
Zopas een artikel in Clickx tegengekomen die hierover vermelding maakt onder de naam Bloatware verwijderen.
Ze hebben het over het programma "Decrap". Ik heb op diverse plaatsen geprobeerd het programma op te halen, maar kreeg telkens de vermelding dat er foute zaken in het programma zitten. De scanner detecteert die altijd.
Is dat een valse melding of terecht? Het kan ook zijn doordat het programma scant naar bepaalde soft dat de melding komt.
Wie weet er hier uitleg over?
 
ik ken dat programma dus niet ...maar wil jij effectief van de soms wel nutteloze bloatware afgeraken dan kun je best een zuivere installatie doen vanaf een Windows installatie dvd ..
je dient dan wel op te letten dat het dus een OEM dvd is ...
*ene je bedoeld zeker de PC Decrapifier2.2.8 in plaats van "Dercrap "
 
Zoiets als een OEM DVD bestaat niet. Windows ISO's zijn altijd hetzelfde, op de edities na (Home, Pro, Ent, ...)
In licenties daarentegen zit wel verschil.

Decrap zelf is veilig te installeren. Maar op zich kan je ongewenste applicaties ook manueel verwijderen.
De lijst die deze software bij mij genereerd is naar mijn mening totaal erover. Als ik alles toepas wat die software aanbied, dan denk ik dat ik men Windows terug kan herinstalleren. Zoals zo veel van die tools, afblijven.
 
hier het log van VirusTotal betreffende de PC Decrapilier 2.2.8.exe ... deze is dus veilig bevonden .....alhoewel er 1 vermelding staat !
*waarom staat jouw antwoord in mijn bericht !

Denk dat ik begin oud te worden. Ik moet beter kijken. Welgemeende sorry hiervoor.

Zal dus de goede raad van DDragon80 opvolgen en van afblijven. Heb degene die ik wilde verwijderen er afgekregen bij herinstal.
Dacht dat zoiets handig kon zijn bij een volgende maal dat ik het nodig kon hebben.
 
ik ken dat programma dus niet ...maar wil jij effectief van de soms wel nutteloze bloatware afgeraken dan kun je best een zuivere installatie doen vanaf een Windows installatie dvd ..
je dient dan wel op te letten dat het dus een OEM dvd is ...
*ene je bedoeld zeker de PC Decrapifier2.2.8 in plaats van "Dercrap "

Inderdaad, had het niet opnieuw overzien. Zodoende een R teveel.
Maar als ik de installatie van de dvd doe, dan heb ik mogelijks problemen met drivers.
Dus voor de installatie van W10, ben ik terug naar fabrieksinstellingen geweest. Hierna zoveel mogelijk verwijderd en dan de upgrade naar Windows 10 gedaan.

De scannermelding gaat af zodra je de file probeert te openen. Omdat ik er ook nergens iets van lees, stel ik me de vraag.
Ik gebruik sinds kort Avast als virusscanner. Heb enkele malen problemen gehad met AVG die vast liet lopen. Dan melding dat licentienummer niet meer kon gevonden worden. Had wel de FREE versie..... Dus ben ik overgestapt naar Avast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan