Status
Niet open voor verdere reacties.
mijn laptop acer aspire 7750g i7 3 jaar oud , is volledig stofvrij, maar blokkeert na een half uur en heeft een grote hitte af waar men de muis bedient.
Ik heb een nieuwe koeler geplaatst maar blijf warm komen. men heeft me verteld dat het moederbord is die zou defect zijn, maar geloof het bijna niet . (als ik een koeling erop legt dan gaat het zonder problemen ). Kan ik testen waar de warmte vandaar komt?
 
Welke nieuwe cooler heb je zelf geplaatst? Ik veronderstel een externe?
De warmte komt hoofdzakelijk van twee componenten in je laptop: de centrale processor (i7) en de grafische processor (AMD Radeon).
Dit zijn nu wel 2 componenten die veel vermogend zijn = veel warmte. Wanneer de warmte afvoer niet optimaal meer werkt, krijg je zoiets als beschreven.
De oorzaak dient altijd gezocht te worden op je cooling. Is die interne cooler nog ok? Dus zonder stof welke de koelvinnen blokkeren, of stof in de ventilator....
 
Omdat je zegt dat de warmte vanuit het touchpad lijkt te komen vermoed ik dat de accu / batterij warm wordt.
Als ik me niet vergis zit deze bij deze Acer onder het touchpad.

Check dit eens.

Dit zou een slechte accu kunnen betekenen.
 
Omdat je zegt dat de warmte vanuit het touchpad lijkt te komen vermoed ik dat de accu / batterij warm wordt.
Als ik me niet vergis zit deze bij deze Acer onder het touchpad.

Check dit eens.

Dit zou een slechte accu kunnen betekenen.

Hoe kan ik mijn accu controleren of die goed is ? Het is wel een interne originele koeler die uitblaast aan de zijkant .
Is er soms nog een koeler ?
grt
 
Een accu testen of hij nog goed is, is zelf niet te meten.
Maar als de accu veel sneller leeg is als toen je de laptop nieuw kocht, kan je er van uitgaan dat hij niet meer het volledige vermogen kan leveren als wat hij zou moeten kunnen leveren.
Hierdoor kan hij tijdens het laden overbelast raken en hierdoor dus extreem warm worden. Dit zou het warmte probleem kunnen verklaren.

Maar even een antwoord op mijn vermoeden: Klopt het dat de accu onder het touchpad zit bij deze Acer, of zit deze aan de andere ( boven ) kant van de laptop ?? Dit maakt mijn diagnose wat stabieler.
 
Dan denk ik dat de accu de boosdoener is. Probeer eens zoals lautus in #5 zegt om via de voedingsadapter en zonder accu te werken. Deze er dus tijdelijk uit halen.

Wat is dan de warmteontwikkeling en heb je dan nog steeds uitval.
 
Dat de accu niet onder het touchpad zit verandert de diagnose natuurlijk wel.

Er zijn wel programma's om de temperatuur van de GPU en de CPU te meten, maar als alles stofvrij is en de blowers werken goed kun je daar niet zo veel mee. Is er pasta gebruikt toen je de blower vernieuwd hebt?

Waarschijnlijk is dit dan toch ergens een defect op het moederbord.

Ik denk dat het tijd wordt om deze laptop terug te sturen naar de fabrikant. Deze zullen een moederbord niet repareren omdat dit te kostbaar is en er zal een nieuwe in gezet worden.

Zelf een reparatie aan en moederbord uitvoeren is niet te doen.

Wat ik nog wel wil weten is of je deze laptop ooit zelf hebt overclockt, zodat alles op een hogere snelheid draait. Hierdoor worden de CPU en de GPU warmer als normaal en kan de airflow niet toereikend zijn.
 
Dat de accu niet onder het touchpad zit verandert de diagnose natuurlijk wel.

Er zijn wel programma's om de temperatuur van de GPU en de CPU te meten, maar als alles stofvrij is en de blowers werken goed kun je daar niet zo veel mee. Is er pasta gebruikt toen je de blower vernieuwd hebt?

Waarschijnlijk is dit dan toch ergens een defect op het moederbord.

Ik denk dat het tijd wordt om deze laptop terug te sturen naar de fabrikant. Deze zullen een moederbord niet repareren omdat dit te kostbaar is en er zal een nieuwe in gezet worden.

Zelf een reparatie aan en moederbord uitvoeren is niet te doen.

Wat ik nog wel wil weten is of je deze laptop ooit zelf hebt overclockt, zodat alles op een hogere snelheid draait. Hierdoor worden de CPU en de GPU warmer als normaal en kan de airflow niet toereikend zijn.


Nee ik heb dit nog nooit gedaan 'k zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen.
wat is de kostprijs voor een nieuw moederbord ongeveer ?
grt
Ruddy
 
bezie dit filmpje eens ...wat Lana bedoeld komt te sprake op de tijdslijn 12.09 in het filmpje ..
daar zie je hoe de fan ontdaan word van stof + al de andere delen die met de koeling te maken heeft ...

*best dat je het geluid stil zet er word niet in gesproken maar de bijhorende muziek vond ik storend !

****durf je hier niet aan te beginnen breng je de laptop beter naar een computer werkplaats toe voor onderhoud !
 
bezie dit filmpje eens ...wat Lana bedoeld komt te sprake op de tijdslijn 12.09 in het filmpje ..
daar zie je hoe de fan ontdaan word van stof + al de andere delen die met de koeling te maken heeft ...

*best dat je het geluid stil zet er word niet in gesproken maar de bijhorende muziek vond ik storend !

****durf je hier niet aan te beginnen breng je de laptop beter naar een computer werkplaats toe voor onderhoud !

Dank U wel allemaal voor alle hulp!
grt
Ruddy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan