wat is het nut van je eigen domein als je enkel émails kan lezen en niet verzenden ... ? een Gmail adres neem je ook overal mee, wie je provider ook is!
Euh... dat schrijft ie toch net.
Waarom die domein: als je van provider veranderd dan heb je nog altijd een mailadres die overal werkt.
Eigen domein en gMail is lood om oud ijzer en gMail heb je weer zelf niet in de hand, een eigen domein is veel prettiger werken.
Dat er nu een smtp blokkade op zit heeft ook een oorzaak, op een gegeven moment wordt je bij gMail ook ge-ratelimit of zelfs geblokkeerd voor smtp als je spam blijft verzenden, dus ook daar zit er geen verschil in. Dat zou jij eigenlijk moeten weten.
Die tweede gedachte snijdt wel hout. Domein hoster? Kan het uitzoeken moet ie wel eerst die smtp gebruiken.
doordat die smpt geblokkeerd is zowel voor het edpnet mailadres als voor mijn eigen domein.
Hier vraag ik mij iets af, want ik lees ook het volgende:
en daar heb ik de mailgegevens ingezet die ik vond bij edpnet. Ik heb ook al jaren een eigen domein, waarvan ik dat als mailadres gebruikt.
Probeer je soms de mails van je eigen domein te versturen via edpnet? Want dat moet je niet meer doen.
Mails van je eigen domein hoor je via de smtp van je eigen domein te versturen met de daarbij behorende gegevens.
Dus alleen de smtp van EDPNET gebruiken voor jouw EDPNET email adres en nergens anders voor.
Als EDPNET jouw edpnet smtp blokkeert en je gebruikt die ook voor je eigen domein, ja dan is voor je eigen domein ook geblokkeerd.
Daarom is het juist belangrijk dat je voor je eigen domein ook de daarbij behorende smtp gegevens gebruikt. Als het dan daar ook mis gaat dan kan je webhoster met je uitzoeken in de logs wat er aan de hand kan zijn eventueel.
Tip1: Probeer ook nog eens met ADWCleaner of die iets kan vinden.
Tip2: Zet je smtp voor je eigen domeinnaam om naar de smtp van jouw domein (niet meer edpnet gebruiken).
Vraag1: Zelfde vraag als Aardbei: Stuur je soms veel commerciele mails of mails naar groepen? Dus veel mensen tegelijk?
Vraag2: Enig idee om wat voor spammails het gaat? Heb je voorbeelden?