Status
Niet open voor verdere reacties.

Rolly13

Steunend lid
Vip Lid
Regelmatig krijg ik een BSOD. Heb al verschillende virus en malwareprogrammas gebruikt en niets gevonden. Ook een memtest en een HD check met Tuneuputilities levert niets op. Ik heb dan een bluescreenview gemaakt maar dat is voor mij chinees. Kan iemand mij helpen aub. Hierbij de bluescreen minidump:µ
Crash-tijd : 29/05/2013 19:05:28
Bug-Check-tekst : NTFS_FILE_SYSTEM
Bug-Check-code : 0x00000024
Parameter 1 : 00000000`001904fb
Parameter 2 : fffff880`0a0a1038
Parameter 3 : fffff880`0a0a0890
Parameter 4 : fffff800`0323351a
Veroorzaakt door stuurprogramma: Ntfs.sys
Veroorzaakt door adres: Ntfs.sys+4688
Bestandsbeschrijving:
Productnaam :
Bedrijf :
Bestandsversie :
Processor : x64
Crash-adres : ntoskrnl.exe+75c00
Stack-adres 1 :
Stack-adres 2 :
Stack-adres 3 :
Computernaam :
Volledig pad : C:\Windows\Minidump\052913-22635-01.dmp
Aantal Processors : 8
'Major'-versie : 15
'Minor'-versie : 7601
Dumpbestandsgrootte: 262.144
==================================================
 
beschik je over een windows7 installatie dvd , indien zo dan start je een sfc /scannow op van af de boot om je systeem te controlleren en zonodig te herstellen

plaats je win7 installatie cd in de drive en herstart..
nu krijg je na de herstart : de melding druk op de DEL toets om op te starten vanaf de cd..hier kun je dan de bios ook zodannig instellen ,
het instellen gebeurdt door dat je met de pijltjes de juiste keuze aan geeft en deze als eerste zet met de + toets.... vergeet niet te bevestigen met F10 en ENTER
start de pc verder op..je ziet de volgende schermen voorbij komen telkens geef je hier het nodige in

1..hier geef je de taal /land instelling in
Bekijk bijlage 10668

2..klik bij 2 op repair( herstel je computer )
Bekijk bijlage 10669

3..heb je het nodige ingegeven zal windows bestanden gaan laden
Bekijk bijlage 10670

4..ook hier weer dien je de land instelling aan te geven voor je toetsenbord
Bekijk bijlage 10671

5..selecteer hier de partitie of de schijf die gecontrolleerd dient te worden ...(meestal is deze optie al geselecteerd en hoef je dit dus niet te doen tenzij je zoals ik meerdere schijven en partities gebruik)
Bekijk bijlage 10672

6 selecteer je de optie command prompt
Bekijk bijlage 10673

7.. geef de volgende commando in het zwarte dos scherm ..... sfc /scannow /offbootdir=f:\ /offwindir=f:\windows
Bekijk bijlage 10674

8..je ziet nu een flikkerende streepje links boven ..de scan is bezig laat alles op zijn beloop....het kan een tijdje in beslag nemen , ook om de foutiee windows bestanden te herstellen..
Bekijk bijlage 10675
9..als de scan gedaan is klik je op enter

opmerking : de sfc die ik aanraad word uitgevoerd voor al leer windows word op gestart .... het plaatsen van de windows 7 dvd is noodzakkelijk om een herstelling te kunnen uitvoeren...
 
PC opgestart en was normaal. Memtest gedaan=normaal. sfc /scannow uitgevoerd. Moest pc opnieuw opstarten= scan alles normaal. Na de scan starte de PC opnieuw op met een BSOD. Deze keer met fout 0X0000007E. Opnieuw opgestart met laatst bekende juiste configuratie en alles ging vlot. Mijn OS Harddisk is een SSD en heb hem gecheckt met CrystalDiskInfo. Geen probleem. Kan PC niet herstellen zoals Qtex voorstelt want is geleverd met Home premium erop maar zonder DVD.
 
je vermeld nu dat deze al was voor geinstalleerd ...wel in dat geval betreft het dus een merk pc en is er een recovery partitie aanwezig ...
vraagje : heb jij de recovery dvd's al aangemaakt ?
indien dit niet het geval is vermeld dan over welk merk van pc je beschikt...dan kunne we hier verder meehelpen.
 
Stopfout 0X0000007E is meestal een hardware probleem. Zou met verkeerde drivers te maken kunnen hebben.

Probeer eens op te starten in veilige modus. Als dit goed gaat moet het bijna zeker een driver probleempje zijn.
 
de foutcode 0X0000007E kan naar zowat alles verwijzen gaande van onvoldoende ruimte op je C schijf , een geheugen probleempje , videokaart, een verkeerde bios instelling enz..
 
Is dat een laptop of desktop?
Stack-adres 1 :
Stack-adres 2 :
Stack-adres 3 :

Dit verwijst naar lees en schrijffouten naar de HD. Het probleem kan ook veroorzaakt worden door een defect aan het I/O apparaat (controller van de harde schijf).
Zie je in apparaatbeheer gele rondjes met een uitroepteken staan?
 
Is dat een laptop of desktop?


Dit verwijst naar lees en schrijffouten naar de HD. Het probleem kan ook veroorzaakt worden door een defect aan het I/O apparaat (controller van de harde schijf).
Zie je in apparaatbeheer gele rondjes met een uitroepteken staan?

Nope, een stack adres is een adres van je stack geheugenlocatie.. Dit is de plaats (adres) van de CPU zen huidige instructie(s).
 
Kan je eens de echte minidump(s) posten aub? Deze zijn terug te vinden onder
c:\Windows\Minidumps
Zip ze even en post ze hier als bijlage. Post niet de full memory dump indien aanwezig (veel te groot).
 
De laatste tijd gaf mijn BSOD steeds snapman.sys aan als het probleem.
Bij googelen vond ik dat dit een, niet essentieel, onderdeel is van Acronis true home.
Er stond ook een oplossing bij om verschillende meldingen in het register van snapman te verwijderen.
Ik heb dit gedaan en ook het bestand snapman.sys van mijn PC verwijderd.
Nu al 3 dagen geen BSOD meer.
Allemaal bedankt voor jullie hulp
 
fijn dat het verholpen is ...tevens bedankt om te melden wat de oorzaak was en hoe je dit verholpen heb ...
hopelijk blijft het goed gaan ...is dat niet het geval geef je best een seintje om dit topic terug open te zetten ...
hierbij zet ik er nu een slotje op .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan