Bluetooth in auto.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Heb in de auto een autoradio met bluetooth. Mijn gsm is er mee gekoppeld. Werkt prima, alleen vind ik nergens hoe ik mijn contactlijst naar de radio kan sturen.
Ik heb een Toyota Auris Hybride met de standaard radio uit het gamma van Auris (bluetooth, usb en kaartlezer). De gsm is een Nokia 2690.
Of moet ik ze via OVI op laptop doorsturen naar wagen?
Wie heeft hier ervaring mee?
 
Heb je al eens naar je toyota verdeler gebeld ? Of als je het merk weet van de autoradio, daar eens
achter zoeken. Ik ga deze topic maar goed bijhouden, miss dat ik het later ook nodig heb :p
 
Heb je al eens naar je toyota verdeler gebeld ? Of als je het merk weet van de autoradio, daar eens
achter zoeken. Ik ga deze topic maar goed bijhouden, miss dat ik het later ook nodig heb :p

Op de autoradio is er een mogelijkheid om te zoeken, maar ik heb problemen om het bestand met mijn contacten door te sturen.
 
Ik gebruik zelf geen Bluetooth meer, maar in het verleden ook wel eens een probleem gehad met Bluetooth.
Hiervan bestaan verschillende versies en deze zijn soms niet compatible met elkaar. Check dit daarom eerst eens in de manuals.
 
Ik gebruik zelf geen Bluetooth meer, maar in het verleden ook wel eens een probleem gehad met Bluetooth.
Hiervan bestaan verschillende versies en deze zijn soms niet compatible met elkaar. Check dit daarom eerst eens in de manuals.

Over de bluetooth funtie in de auto, wordt er niet veel gezegd. Hoofdzakelijk koppen van gsm met radio. Dat was geen probleem.
Maar mijn Nokia 2690 schrijft NIETS hierover. Alleen het koppellen. Maar hoe de contacten er overgezet worden, NIETS.
 
maar op de radio zelf ? staat daar geen merk op ?
Zie zelf maar. Ik zie in elk geval geen merk.

attachment.php
 
Laatst bewerkt:
kan je hier helaas niet mee helpen.

maar waarom wil je je contacten naar je radio zetten? is dat om dan via de radio te kunnen kiezen en bellen?

Inderdaad, als je contacten op de radio staan, kan je ze daar selecteren en zonder je gsm te gebruiken bellen. Je gsm moet wel binnen het bereik van de auto zijn. Ook moet de autoradio aanstaan. Anders moet je de gsm nemen, het contact selecteren op je gsm en dan neemt de autoradio over als ge belt. Dus niet wat je noemt echt handsfree.
Ik zie dat, als mijn gsm in mijn vest in de garage zit, dat de auto hem dan nog detecteerd als hij buiten staat.
 
ziet er wel sjiek ui als tool. en ja, we kennen ons hé, als we een optie hebben willen we die ook kunnen gebruiken hé :p.

ik zou dat toch eens proberen op te zoeken in de handleiding van je auto/autoradio. ik heb zo ook ooit eens iets moeten instellen bij ons moeder haren auto en heb wel efkes (lang) zoet geweest met in haar boekje te lezen...
 
ziet er wel sjiek ui als tool. en ja, we kennen ons hé, als we een optie hebben willen we die ook kunnen gebruiken hé :p.

ik zou dat toch eens proberen op te zoeken in de handleiding van je auto/autoradio. ik heb zo ook ooit eens iets moeten instellen bij ons moeder haren auto en heb wel efkes (lang) zoet geweest met in haar boekje te lezen...

In de handleiding van de auto, geen probleem om te vinden hoe je die bluetooth moet instellen of verbinden. Maar hoe je van de gsm de contacten kunt versturen is een ander probleem. Het is niet de autoradio die problemen geeft, het is de gsm. Zolang ik de contacten niet kan selecteren om door te sturen, gaat het niet.

Ja ben ook al regelmatig een tijdje bezig geweest om in het broekje te lezen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan