Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb zopas een laptop gekocht. Een "HP Pavilion notebook", nu wil ik van een CD opstarten en dit lukt me niet.
Ik heb bij het opstarten op Esc gedrukt waarna ik een keuze menuutje krijg: F1 = System information enz... F9 = Boot device options, F10 = Bios setup.
Als ik F10 indruk kom ik dus wel degelijk in de bios terecht, waarna ik dan de bootvolgorde heb gewijzigd. Doch als hij dan verder opstart gaat hij rechtstreeks naar het OS.
Als ik daarna, na weder opstarten, de F9 indruk krijg ik een menu waartussen ik kan kiezen tussen |OS boot manager en |Boot from Efi file.
Als ik de laatste bekrachtig dan krijg ik allerlei omleidingen te zien.
Weet soms iemand hier raad mee?
 
Eigenlijk staat het antwoord er al tussen: F9 = Boot device options en dan de Bootmanager.

Nu zal er een rijtje met opties komen en hiertussen zal het optische station staan.

Ook even de vraag van Qtex beantwoorden waarom je hiervan wilt opstarten.

c02257560.gif
 
wel volgens mij dien je eerst de secure boot uit te zetten evenals dat je de uefi dient uit te zetten in je bios ...
hoe je dit dient te doen vind je in je handleiding van je moederbord ....

**vraagje waar om maak je eerst niet de Recovery dvd's aan om zeker te zijn dat je deze dan steeds bij de hand heb ..
ook al is er een recovery partitie aanwezig ...soms gebeurd het door een ondoordachtzaamheid dat men deze recovery partitie per vergissing verwijderd ...
en men komt dan tot de vaststelling dat men vergeten is om deze Recovery dvd's aan te maken ...
**dit zou jouw eerste handeling moeten geweest zijn na het activeren van deze laptop !
 
ik zei ook niet dat er een handleiding aanwezig was ....
deze kunnen we wel ophalen via de HP support site indien we over de volledige gegevens beschikten van deze HP Pavilion.

*vergeet niet om de herstel dvd's te nummeren !
 
Ik heb een zeer intressante Youtube video van HP gevonden hoe een opstartbare USB stick te maken en de nodige herstelschijfjes. Niet alleen je windows kan crashen, ook je harde schijf kan crashen en met de USB stick en herstelschijfjes zou je dan je systeem kunnen herstellen moest het ooit nodig zijn om een nieuwe HD te moeten plaatsen .

 
selecteer de Secure boot option en schakel deze uit ... bevestig dit met f10
daarna dien je de cd-rom boot als eerste te zetten ..
ik vroeg eerder al om al de gegevens betreffende jouw HP te vermelden ...!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan