Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi, heeft er iemand een idee hoe vista op een externe harde schijf te installeren zodat deze bootable is. Grtz van een newbee
 
ik heb je een eigen topic gegoven , het is niet toegelaten om in een ander zijn topic je eigen vraag te stellen !!

jij wilt dus een externe schijf voorzien van een besturings systeem..... dit laat windows in princiepe niet toe ...
echter er van uitgaande dat je een opstartbare usb stick wel kunt opstarten vanaf de boot ...
betekent niet dat dit ook kan met een externe schijf ....
tenzij je de externe schijf kunt voorzien van een bootloader , wat ik betwijfel !
 
Moet wel gaan hoor. Wat volgens mij moet werken is volgende: (al zullen er wel andere manieren ook bestaan zoals onderstaande link)

- Haal de harde schijf uit de externe beheuizing en sluit deze als enige schijf aan op je mainboard (via SATA connector).
- Installeer Windows Vista op die schijf (welke nu intern zit zoals elke normale HDD).
- Wanneer klaar, verwijder de schijf uit je PC en monteer hem terug in de externe behuizing.
- Stel je PC in dat die eerst boot vanaf USB.

Aanvulling: Ik moet er wel bijvermelden dat ik dit zelf nog niet uitgetest heb...! Mogelijk gaat Windows moeillijk doen over zen diskcontroller en dergelijke.

Of volg procedures in volgende link: NT 6.x fast installer: install win7 directly to usb extenal drive - Windows 7 - reboot.pro
 
Theoretisch is het mogelijk. Maar MS heeft een grapje ingebouwd: Tijdens het opstartproces van Windows worden alle USB apparaten eventjes uitgeschakeld. Als hij dus boot van je externe HDD en die wordt uitgeschakeld, krijg je een kernel panic... Niet mogelijk dus zomaar. Wellicht dat het met de link van Dragon wel gaat :)

PS. Ik heb je topictitel eventjes naar niet-hoofdletters gezet, dat staat minder schreeuwerig ;)
 
Theoretisch is het mogelijk. Maar MS heeft een grapje ingebouwd: Tijdens het opstartproces van Windows worden alle USB apparaten eventjes uitgeschakeld. Als hij dus boot van je externe HDD en die wordt uitgeschakeld, krijg je een kernel panic... Niet mogelijk dus zomaar. Wellicht dat het met de link van Dragon wel gaat :)

PS. Ik heb je topictitel eventjes naar niet-hoofdletters gezet, dat staat minder schreeuwerig ;)

IK had al zo'n vermoeden ja, had men post net nog bijgeschaafd. Bedankt voor de extra info alvast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan