Status
Niet open voor verdere reacties.
Regelmatig zet ik videobanden op DVD. Nu heb ik echter een lange huwelijksreportage van 1 uur en 45 minuten van een kennis gekregen. Ik krijg deze wel geladen in Pinnacle (ik kan hem ook bewerken) maar ik krijg het niet gebrand. steeds foutmeldingen. Kan dit met de lengte van de reportage te maken hebben? Er moet toch 2 uur op een DVD kunnen?
Heeft iemand hier ervaring mee?
 
ik heb het nog niet op een andere manier geprobeerd omdat het altijd goed ging. Dat is ook mijn grote vraag: waarom nu opeens niet meer. Ik kan alleen maar bedenken dat het met de lengte te maken heeft. De rest is allemaal hetzelfde: dezelfde videorecorder, alles was en is VHS, dezelfde kabels, dezelfde instelling.

Whyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy ?
 
Regelmatig zet ik videobanden op DVD. Nu heb ik echter een lange huwelijksreportage van 1 uur en 45 minuten van een kennis gekregen. Ik krijg deze wel geladen in Pinnacle (ik kan hem ook bewerken) maar ik krijg het niet gebrand. steeds foutmeldingen. Kan dit met de lengte van de reportage te maken hebben? Er moet toch 2 uur op een DVD kunnen?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Alles hangt af van Uw instellingen. Als ge de resolutie van Uw beeld heel hoog staan hebt, heb je veel kans dat er maar 1 uur op een dvd kan.
Als ik een video bewerk, maak ik altijd een avi. Daarna branden met Nero.
Je kan de avi daarna ook bewerken met CovertXtoDvd. Deze kan dan maken dat Uw avi precies op Uw schijfje past.
 
Het film bestand eventueel door DVD-shrink laten compresseren. DVD-Shrink dient niet enkel om 'Protected movies' te copiëren. Deze tool werk samen met Nero of met ImgBurn (freeware). 't Zou zonde zijn om de film te splitsen over 2 DVD's.
 
Het film bestand eventueel door DVD-shrink laten compresseren. DVD-Shrink dient niet enkel om 'Protected movies' te copiëren. Deze tool werk samen met Nero of met ImgBurn (freeware). 't Zou zonde zijn om de film te splitsen over 2 DVD's.

Door DVD-schrink laten lopen kan enkel als het een dvd is. Dat is nu juist het probleem...... er moet nog een dvd van gemaakt worden.
 
Kijk eens na of je dvd toestel duallayer ondersteund.
De moderne toestellen kunnen dat allemaal.
Koop een duallayerschijfje (dvd9) daar kan de film net op.
Ofwel moet je de beeldresolutie een stuk lager instellen (post 5 van Mik)
Ofwel opsplitsen in 2 dvd (post7)

Ikzelf zou de beeldresolutie wat verlagen om van vhs naar avi om te zetten.
De film is maar 1u45.
Dat moet perfect op een gewone dvd kunnen.
De enige rede is dat de resolutie onnodig hoog is ingesteld.
Op een tv of op foto van normaal formaat zie je geen verschil.
Enkel als je op reuzescherm wil werken (scherm van 3 meter of zo) heb je zo een resolutie nodig.
Andere oplossingen raad ik af, ook comprimeren zou ik niet doen, je verliest er door aan kwaliteit, en bij datarecovery is het nadelig.
Ik ben altijd al tegenstander geweest van compressie.
 
Denk dat dit alles nog niet genoeg zal zijn voor een avi die 8,36Gb bedraagt.
Zou de film hermaken met de bestaande beelden. Vermoedelijk kan er véél weggelaten worden. Passages van 10 seconden zijn zeker ruim lang genoeg. Meeste beelden in een film of reportage zijn maar max 3 seconden lang.
 
nog steeds niet

nog steeds niet

Ik heb inmiddels al wel een filmpje klaar van ongeveer 20 minuten. Dat is het ook wel gelukt. Alleen het bruidspaar wil ook graag de uitvoerige versie nog eens op DVD bekijken. Dus inclusief de volledige toespraak op het gemeentehuis, de gedichten, etc. Maar ook wat er gebeurde - maar vooral misging tijdens de fotosessie.
Dat is nog steeds niet gelukt. Ik heb de instelling - max 8500 - al teruggebracht naar 3000.

Henk
 
Kijk eens na of je dvd toestel duallayer ondersteund.
De moderne toestellen kunnen dat allemaal.
Koop een duallayerschijfje (dvd9) daar kan de film net op.
Ofwel moet je de beeldresolutie een stuk lager instellen (post 5 van Mik)
Ofwel opsplitsen in 2 dvd (post7)

Ikzelf zou de beeldresolutie wat verlagen om van vhs naar avi om te zetten.
De film is maar 1u45.
Dat moet perfect op een gewone dvd kunnen.
De enige rede is dat de resolutie onnodig hoog is ingesteld.
Op een tv of op foto van normaal formaat zie je geen verschil.
Enkel als je op reuzescherm wil werken (scherm van 3 meter of zo) heb je zo een resolutie nodig.
Andere oplossingen raad ik af, ook comprimeren zou ik niet doen, je verliest er door aan kwaliteit, en bij datarecovery is het nadelig.
Ik ben altijd al tegenstander geweest van compressie.

Hoe kan ik nagaan of mijn computer duallayer ondersteund?
Henk
 
Ik heb inmiddels al wel een filmpje klaar van ongeveer 20 minuten. Dat is het ook wel gelukt. Alleen het bruidspaar wil ook graag de uitvoerige versie nog eens op DVD bekijken. Dus inclusief de volledige toespraak op het gemeentehuis, de gedichten, etc. Maar ook wat er gebeurde - maar vooral misging tijdens de fotosessie.
Dat is nog steeds niet gelukt. Ik heb de instelling - max 8500 - al teruggebracht naar 3000.

Henk

Er zal niet anders opzitten dan diverse dvd's maken. Als ze al de gehele versie willen zien, dan kan dat ook in delen. Dus ganse film splitsen in een 3tal delen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan