Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb brief gescan en opgeslagen. nu blijkt het een jpeg bestand te zijn. Ik kan deze dus niet
in microsoft openen en/of bewerken. Heb via eigenschappen wijziging verandert in mic.word, toepassen/ ok/
maar zonder resultaat. Wanneer probeer te openen in word krijgt dan scherm v oor de code windows/MS DOS/ Mac

wat moet ik doen =
Ik kan een ontvangen(via email) word bestand nu ook niet meer openen ms.word. bovenstaand probleem is
veroorzaakt bij versturen van scan bestand in jpeg i.p.v. een word.doc
Ik heb een jpeg bestand(text) dat omgezet moet worden naar een word.bestand via eigenschappen lukt dat niet want in word kan het niet openen.
 
Laatst bewerkt:
Hier staan ook een paar tips te lezen.

PDF-bestanden lezen, maken, beveiligen en bewerken.

Als men iets scant en dat opslaat als .jpg bestand word dat gecodeert opgeslagen. Een .jpg bestand mag men niet vergelijken met een document. De brief die werd ingescant als jpg bestand en dit word geconverteerd is de inhoud van de brief niet meer te lezen.

Ik kan een ontvangen(via email) word bestand nu ook niet meer openen ms.word.

Waarschijnlijk is het juiste programma niet meer gekoppeld aan het bestand.
Rechsklik op het DOC bestand en kies voor openen met Microsoft Office Word of Standaard programma selecteren.
Bij Standaard programma selecteren kies voor Word en vink het vakje aan, dit type bestand altijd openen met en klik dan op OK
 
Laatst bewerkt:
de brief heb ik nog, de sscanner is lexmark x2670.
Momenteel bij het openen van een MS word bestand geeft hij foutmeldingen van:
fout tijdens verzenden opdracht naar progamma. dit o.a. van windows bijlage (word best.) openen en in progamma MS off.word
wanneer ik een bestaand bestand wil openen.
 
ik ga er van uit dat je bedoeld dat de brief opgeslagen is op je pc ...geeft een foutmelding indien je deze tracht te openen ....in office word !
maar de vraag is heb je de orginele brief nog die je in gescant heb !
indien zo scan je deze best opnieuw in , en je sla deze op als een .pdf of een .text bestand
 
ik de brfief opnieuw gescant en opgeslagen opslaan als, word 97 bestand.
Als ik nu dit bestand aanklik geeft hij foutmelding:fout tijdens verzenden afdracht nssr programma.
Als ik nu programma word open en dit bestand aanklik komt de brief wel te voorschijn maar in een ander formaat. (andere layout en lettertype
 
volgens mij dien je het standaard programma weer te selecteren om deze te openen met het office " word "
althans heb ik dit vermoeden ...
selecteer eens dat in gescante bestand , en rechts klik hier op kies openen met ( selecteer hier nu de office" word " en geef aan dat je deze als standaard wenst te gebruiken )
geef nadien te kennen of dit de oplossing is geweest ...!

zelf heb ik een document aangemaakt met de ashampoo office eens geopent met de office "word "
wat bleek nu , wel ook ik kreeg dus allemaal raarre tekens ....
heb dan terug het standaard programma ingesteld en toen verscheen mijn gewone tekst bestand weer .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan