Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Pctuts!

Ik krijg regelmatig het scherm BSOD.
Hierin staan de volgende codes (wat ik uit de log haal):
De computer is opnieuw opgestart na een bugcontrole. De bugcontrole is 0x000000f4 (0x00000003, 0x8864b870, 0x8864b9dc, 0x83244a50). Er is een dump opgeslagen in: C:\Windows\MEMORY.DMP. Rapport-id: 052711-26629-01.

Ik heb een aantal dagen geleden een ventilator aangesloten op mijn computer, ik denk dat ik sinds dien die BSOD krijg. Ik heb hem net los gekoppelt, maar ik kreeg alweer een BSOD, dus ik weet niet of het hier aan ligt.

Ik heb alle drivers al geupdate door middel van Driver Genius.
Ook heb ik de video en audio drivers handmatig geupdate door naar de website te gaan van de fabrikant.

Ik heb al een aantal andere forums doorgezocht via google, maar een hele hoop is engels, en de rest geeft misschien wel 10 redenen wat het kan zijn.
Misschien dat jullie me iets beter kunnen helpen.

PC specs:
Moederbord: Asus p5q pro (geflasht naar een van de laatste versies van 2008).
Videokaart: ATI HD4870.
Geluid: Onboard realtek.
Voeding: Cooler master M520, +/- 500/520 watt.
Geheugen: DDR2 800mhz.

Misschien is de voeding aan de lage kant, vandaar dat ik die blue screen kreeg toen ik mijn extra ventilator had aangesloten. Deze heb ik nu los gekoppelt, en net kreeg ik er weer eentje.
Verder heb ik de computer al langer als een jaar, en nog nooit een blue screen gehad.

Met vriendelijke groet,
Wesley
 
Laatst bewerkt:
was het probleem er al vooralleer je besloot om driver genius te gebruiken of is het probleem naderhand gekomen ...
is je videokaart voorzien van de extra power conector ..je voedings blok is ruimschoots voldoend...
ik wil er maar opwijzen dat driver genius niet altijd de juiste drivers ophaald en soms zelfs al de wat verouderden ...
wat ik dan ook aanraad is om zelf de drivers op te halen van je videokaart , en je moederbord meestal volsta het om de chipset driver te installeren ..
je zei
Ik heb alle drivers al geupdate door middel van Driver Genius.
Ook heb ik de video en audio drivers handmatig geupdate door naar de website te gaan van de fabrikant.
 
Ja, ik heb driver genius laten zoeken naar de drivers.
Deze drivers heb ik ingetypt op google, en vanaf de site van de fabrikant geinstalleerd zeg maar.
 
opnieuw : ik had een paar vraagjes geplaatst .. graag een antwoord hierop !
1..was het probleem er al, vooralleer je besloot om driver genius te gebruiken of is het probleem naderhand gekomen ...
2.. is je videokaart voorzien van de extra power conector ..
3..gebruik je een 32 bit of een 64 bit
heb je de driver van je videokaart vervolgens hier vandaan gehaald AMD Support Search
 
Oh mijn exuces.

1. Het probleem was er al voordat ik driver genius erop heb gezet.
Ik had namelijk die blue screen en ik wist niet precies wat er aan de hand was.
Naderhand heb ik de drivers geupdate.
2. Wat is een extra powe conector? Zit dat op het moederbord of hoe moet ik dat zien?
3. Windows 7 - 32 bit.

Om precies te zijn heb ik hier mijn drivers vandaan gehaald voor de videokaart.
ATI Catalyst™ Display Driver 7 - 32-Bit Edition

De 1e download heb ik gepakt, waarbij alles in 1 zit om het zomaar te zeggen. (56.7 MB).

Verder heb ik nu al ongeveer 1 uur geen blue screen meer gehad.
 
Nee, dat gaat over een laptop, wat ik nu ook even ga doorbladeren.

EDIT:
Misschien dat ik mijn computer eens moet formatteren en een nieuwe installatie erop zetten.
Dit is zowiezo eens een keer nodig.
Hoewel ik niet weet of het probleem hiervan weg zal gaan, maar heb tot heden nog steeds geen BSOD gehad.
 
Laatst bewerkt:
een power conector geeft jouw videokaart juist dat extra power om zonder vast lopers te kunnen gamen enz..
deze ziet er zo uit ...als op onderstaande afbeelding .. de zwarte verbind je aan de videokaart en de witte aan een stroom toevoer ..


dus je heb een ATI Catalyst™ Display Driver ( dit is de chipset driver ) ati = amd
 
Ja die driver heb ik.

Maar wat heeft die conector te maken met mijn BSOD?
Ook als ik niet game kreeg ik die BSOD.
Verder denk ik dat ik die niet nodig heb aangezien ik al 1 a 2 jaar game zonder problemen.

Ik zal straks eens kijken of ik deze kabel in mijn pc heb zitten.
 
ik zeg niet dat je deze conector dient te gebruiken ...maar stelde deze voor indien je te weinig vermogen kreeg van je voedingsblok ...
het zou dus kunnen indien je , je systeem ga uitbreiden , dat je deze conector wel dient te plaatsen ..
met het installeren van de ATI Catalyst™ Display Driver is waarschijnlijk je probleem verholpen .
opmerking ;
vooralleer je deze driver installeerde heb je eerst de vorige verwijderdt en een herstart gedaan van je pc ...en na de herstart deze driver geinstalleerdt ..
dit is namelijk aan te raden.
 
Ik heb alles eens nagelezen hier. Een nieuwe of ander Fan geeft geen BSOD. Tenzij er een sluiting in deze ventilator zat die de gehele voedingslijn voor de fan's heeft opgeblazen, maar deze kans acht ik zéér klein.
Draait de huidige ventilator dan zal dit het probleem niet zijn.
Een BSOD is altijd een hardware probleem, dit kan ook door verkeerde drivers komen, maar natuurlijk ook door slecht werkende hardware.

Heb je tijdens het vervangen van de Fan misschien een kabeltje deels losgetrokken, zodat deze soms wel en soms geen goed kantakt maakt. Loop daarom alle stekkertjes eens na en druk alles goed vast.

Over welke fan hebben we het hier ? De processor fan ? Dan denk ik dat je daar het probleem moet zoeken. Verwijder deze en haal de processor er uit , maak alles goed schoon en monteer alles weer met nieuwe koelpasta.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je nieuwe koelpasta aanbrengt, spring er zuinig mee om. Te veel of te dik geeft ook geen goed resultaat. Een beetje pasta gewoon als goede geleider tussen de koelfan en processor is genoeg.
 
Het ging eigenlijk een beetje anders.
Een aantal weken geleden kwam ik erachter dat een FAN niet werkte (van mijn kast).
Deze heb ik opgezocht en aangesloten op de andere kabels.
Toen werkte hij wel.. nu krijg ik ineens toevallig BSOD schermen (ik dacht dus, dat ik dankzij deze fan over het aantal WATT van mijn voeding zat waardoor ik deze BSOD schermen kreeg).
Nu heb ik hem weer losgehaalt en tot heden nog steeds geen BSOD scherm gehad.

Snap er niet veel van, lijkt me opzich sterk dat ik door 1 ventilator over het aantal max. WATT van de voeding zat.

Trouwens, is 520 watt niet een beetje weinig?
Ik denk dat als ik in de toekomst een andere videokaart of processor erop wil zetten dat ik toch wat meer nodig heb op op HIGH QUALITY te gamen!
 
De fan werkte dus niet op de aansluiting waarop hij zat. Deze voedingslijn is dan dus defect.

520 Watt is voor de meeste PC's voldoende, tenzij je een slecht merk voeding hebt, want dan kan deze 520 Watt wel eens niet helemaal kloppen. Het ligt er ook aan welke hardware er allemaal in zit. Is het een echte serieuze game PC dan zou 520 Watt wel eens te weinig kunnen zijn.

Als ik jouw hardware zie, moet dit op dit moment voldoende zijn. Ook de Coolermaster is een goed merk voeding.

Het is toch wel belangrijk om deze fan weer werkend te krijgen, omdat de PC anders te warm kan worden, wat ook weer een BSOD of erger kan veroorzaken.

Ik zit toch te denken dat er iets mis is met de fan. Deze heeft waarschijnlijk de voedingslijn opgeblazen en nu geeft hij een probleem op een andere voedingslijn waar ook andere hardware op aangesloten zit. Waarschijnlijk kan je er op wachten tot ook deze voedingslijn het begeeft.

Het lijkt mij het beste om deze fan eens te vervangen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
520 watt is helemaal niet weinig voor deze configuratie. Ik denk aan een verkeerde aansluiting van de fan. Al eens geprobeerd van een nieuwe fan op die kabel aan te sluiten?
Een gewone fan kan makkelijk maar 0,15A zijn. Dus op 12V staat dit voor 8Watt. Dat zou het normaal niet mogen zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan