Status
Niet open voor verdere reacties.
Zit dus ook met dit vervelende probleem. Taakbeheer starten is onmogelijk, herstarten in veilige modus wel. Op die manier heb ik het volgende geprobeerd:

1) Via veilige modus/opdrachtprompt met regedit naar winlogon te gaan en daar het bestand Shell aan te passen bij waarde, en daarvan explorer.exe maken. Dit was echter al het geval.

2) Met ge-update Norton Virusscanner volledige scan gedaan, 2 of 3 problemen verwijderd. Maar het geweldige Bundespolizeibericht staat nog steeds te blinken op het scherm.

3) Malwarebytes gedownload en gescand, zowel korte als volledige scan, met geen resultaten.

4) Hijackthis gerund.

------------

Systeem: Windows Vista Home Premium
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU P8600 @2,40GHz 2,39GHz
Geheugen (RAM): 4GB
Type computer: 32-bits besturingssysteem
 
Dag Orareol , in je HijackThis log zie ik niets vreemds dan alleen nog resten van McAffee

Voer het volgende uit. Start de computer op in veilige modus

Ga naar start > Programma's > Bureaaccessoires en rechtsklik op Opdracht prompt en voer uit als administrator.
Type in het zwarte scherm deze regels (let op de spaties)
sc stop McComponentHostService > Druk enter toets
sc delete McComponentHostService > Druk enter toets

Verwijder alles wat je nog vind van McAfee .
Herstart de computer. Als het niet lukt om windows in normale mous te starten, start de computer dan in veilige modus met netwerkmogelijkheden.
Download en installeer het tooltje Kaspersky DE Cleaner , en voer de tool uit. Deze scan kan kan een paar uurtjes duren en mag niet onderbroken worden. Tijdens de scan mag de computer niet gebruikt worden. Laat alle gevonden infecties verwijderen.
Laat eens horen of de BundesPolizei dan nog nog langskomt.
 
Voor je die virusscan laat lopen kan je best je tijdelijke bestanden opruimen. Dit kan uren besparen met je virusscan. En is sowieso goed als onderhoud voor je systeem. De kans dat hierbij al een hoop malware opgeruimd wordt is ook groter.
Voer volgende uit: cleanmgr.exe, laten zoeken naar bestanden, alles selecteren in de lijst en opschonen.

[edit][Antwanneke]: Goede tip! Inderdaad scheelt het méér dan een slok op een borrel indien je alle temp files eerst weggooit!...[/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bon, ik heb alles van McAfee verwijderd.

Schijfopruiming uitgevoerd

Kaspersky DE Cleaner gerund, maar deze heeft precies ook niets gedetecteerd... :-(
 
Systeemherstel uitgevoerd: probleem is opgelost nu.

Of dit een juiste oplossing is , heb ik mijn twijfels over. Herstelpunten kunnen nog infecties bevatten, en ook de oorzaken hoe de computer geïnfecteerd geraakt is.
 
...toch interessant om weten dat deze scareware met een rstrui op te lossen valt :p

aan de topicstarter: laat asjeblieft even weten wanneer je de originele infectiedatum overschrijdt en of je dan opnieuw hetzelfde fenomeen hebt. dan leren we er allemaal weer iets van en weten we of deze zich nestelt in root of ram ofzo :duimop:
 
Hoi! Sorry voor de late reactie. De datum is overschreden en het probleem is weg gebleven!

Goed nieuws dus :duimop:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan