.bup extensie

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi,

hier ben ik weer ;) ik wilde een dvd (originele:p) afspelen en kreeg deze melding: "dit is een .bup extensie en wordt niet herkend door wmp enz... en wil u deze inhoud toch door wmp laten afspelen" ik klik "ja" en krijg dan: "Kan het bestand niet afspelen. Mogelijk biedt de speler geen ondersteuning voor het bestandstype of de codec die is gebruikt om het bestand te comprimeren." wat moet ik doen of waar vind ik deze codec om deze film toch op mijn laptop te kunnen afspelen. Ik draai XP op de laptop.
 
<<The BUP file type is primarily associated with 'DVD Info File Backup'. BUP files are just backup files of the IFO files. If the DVD player cannot read information from the VIDEO_TS.IFO, it will attempt to get the required information from this backup file. This file is required to be present on a DVD-compliant disc.>>
 
Maakt niet uit hoor, alle versies van VLC kunnen een BUP afspelen.

Er is geen enkele versie van VLC player die een .Bup-file kan openen... evenmin als Gom-player dit kan.
Probeer maar eens: open vlc-media player - menubalk - media - bestand openen - ga naar de film - map Video_ts - all files - nu zie je de .bup-files staan, als je enkel "mediabestanden kiest zijn de .bup-files onzichtbaar. Klik maar eens op een .bup-file. Er gebeurt gewoonweg NIETS.
Een .bup-file is een backup van de IFO-file en kan je met een mediaplayer niet openen.

Ik heb geen "windows media player, testen zal dus niet gaan, maar ik begrijp niet hoe of waarom WMP aan die .bup-file komt.
 
Het komt er in het kort op neer dat je in de map VIDEO_TS niet op het BUP bestand moet klikken maar op het VOB bestand om iets af te spelen.
Windows Media Player zou in principe ook VOB's moeten kunnen afspelen, al weet ik natuurlijk niet welke versie je onder XP gebruikt en als dit nog een oudere versie is of deze dit ook kan.
Anders is VLC Player een heel goed alternatief
 
ik zal eens proberen of ik die WMP kan updaten maar voor het ogenblik wordt de film afgespeeld met VLC , die ondertussen al een update gehad heeft :)
Alweer bedankt, jullie zijn en blijven cracks!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan