Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Hallo waarde vrienden van PCTuts,

Ik heb 2 x W10 PC´s. De ene is welliswaar nieuwer dan de andere, maar behalve dat de een een 64-bits computer is en de andere een 32-bits, is er geen wezenlijk verschil. Wat zou het mooi zijn om met dezelfde bureau bladen te werken! Hoe kan ik het bureaublad van de ene PC kopieren naar de andere. Of kan dat gewoon niet?!

Groet van Cees
 
of het koppelen van het 1ste bureaublad kan met het 2de weet ik niet omdat ik dus nooit 2 computers gelijktijdig ingebruik heb ..
denk echter dat dit niet mogelijk is omdat het juist om 2 computers gaat ... stel dat je nu 1 computer had met 2 schermen dan kon dit dus wel .

Lana zou je hier meer over kunnen vertellen denk ik omdat hij ook meerdere computers gelijktijdig ingebruik heeft ... afwachten dus !
 
Ik begrijp eigenlijk niet wat je precies wilt doen.

Je zegt dat alles op de bits besturing na al identiek is. Wat zou er dan nog overblijven om hetzelfde te hebben ?
 
In Windows Pro kan je gebruik maken van Remote Desktop om een computer op een andere locatie te beheren.
Je hebt ook 3th party software zoals VNC, Teamviewer, ...

Dus even checken of je Windows home of pro hebt, dat (RDP) is alleszins de beste keuze.
Al deze toepassingen werken over het netwerk, dus zie dat dit ook in orde is.
 
Wat ik bedoel is: ik heb een bureaublad dat me bevalt op de ene PC. Nu kan ik dat natuurlijk nabouwen op de andere PC, maar misschien kan ik de indeling ervan ook kopieren en via het netwerk ook op mijn andere PC installeren. Stomme vraag?
 
je dient deze dan ook zelf na te bouwen ..aangezien er waarschijnlijk ook snelkoppelingen aanwezig zijn van programma's welke jij dus in gebruik heb op de betreffende pc ...zoals ik eerder al vermelde kan dat gene niet wat jij wilde doen !
namelijk het bureaublad van je voorkeur dupliceren naar een andere computer en er vervolgens van uit gaan dat je dan ook de programma's kunt gebruiken vermits het aanklikken van de snelkoppelingen !!
aangezien de programma's niet aanwezig zijn op je 2de systeem zullen al de snelkoppelingen die je dupliceert ook een fout geven op je 2de scherm .
 
Denk dat TS bedoelt dat hij wil dat beide er het zelfde uitzien.
Zoals Qtex al aan gaf kun je wel icoontjes kopieren, maar dan werkt het nog niet.
Maar zie nog niet wat het probleem is, want zo veel werk is het niet, om het gelijk te trekken.

Het grote verschil tussen 32 en 64 bit is dat 32 bit alleen Program Files kent.
Bij 64 bit is dat gereserveerd voor 64 bit programma's.
De 32 bit programma's staan in Program files (x86)
 
Dankjewel Qtex, Ik begrijp dat van die snelkoppelingen die verwijzen in de ene PC naar een andere plek dan waar ze op de 2e PC zouden moeten verwijzen. Eigenlijk dus best wel een beetje domme vraag! Sorry voor jullie tijd maar bedankt voor jullie moeite... Dacht dat er misschien een tooltje zou zijn die via de programmanaam de verwijzingen zou kunnen vinden. Moet ik toch zelf aan de slag. Nogmaals sorry ;=)
 
Een bureaublad omvat daarom niet alleen snelkoppelingen. Dit kunnen evengoed gewone databestanden zijn, Word, Excel, AVI, MP3, ...

Microsoft heeft een methode om je werkomgeving "mee te nemen" naar een andere computer waar je inlogged. Maar dit is enkel van toepassing in een netwerkomgeving met een domein. Roaming Profiles noemen ze dit. Je gaat dan je gebruikersprofiel (incl desktop, documenten, afbeeldingen, App data, ...) synchroniseren met een server. Wanneer je inlogged in een andere computer (aangesloten op dat domein), gaat die je gebruikersprofiel welke aanwezig is op de server (en op de andere computer). Maar ongeacht die voordelen, moeten de geinstalleerde applicaties ook hetzelfde zijn op beide toestellen, wil je alle shortcuts kunnen gebruiken.

Al bij al, niet voor DIY en thuisomgevingen.
 
Bureaublad snelkoppelingen staan gewoon in users bij je eigen account en die waar iedereen gebruik van kan maken maar in een paar minuten kun je hetzelfde op een andere pc zelf maken.
Dien je wel dezelfde progs erop te hebben.

Voor de quick launch is het kopieren ervan wel handig maar voor de desktop een beetje overbodig.

Ook in W7 en later kun je quick launch gebruiken, vind het wel handig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan