Status
Niet open voor verdere reacties.
1 Voor 1 heb ik even de eigenschappen eens bekeken van de onderdelen van de C-schijf,een slokkop vind ik niet.
Er is nog maar 3 GB vrij. Al goed is er nog de D-schijf en een externe HD.
Kruipt het vol back-up of zo en onzichtbaar?
 
staat er bij u in het configuratiescherm een vermelding naar bestandsgeschiedenis !!
indien zo en deze optie staat dan ook aan , dan word er dus op een regelmatige basis een backup bewaard op de C schijf !
dit dien je dus na te gaan !
 
Hoeveel ruimte heb je voor behouden herstelpunten ?

Systeemeigenschapen.png
 
1 Voor 1 heb ik even de eigenschappen eens bekeken van de onderdelen van de C-schijf,een slokkop vind ik niet.
Er is nog maar 3 GB vrij. Al goed is er nog de D-schijf en een externe HD.
Kruipt het vol back-up of zo en onzichtbaar?

Je spreekt over C : en D:
Zijn dat 2 aparte schijven of 1 schijf in 2 partities verdeelt? Als je ook veel programma's installeert neemt dit ook heel wat schijfruimte in beslag.
 
Daarstraks is de verbinding verbroken bij invullen topic(ctrv+v van bestands was bezig). Ik kwam veel tegen van xfce en Ubuntu,Alpine bij users/downloads.
Alsof dat gereed stond om een cd te branden.Of de brandprogramma's verwijderd.Zelf maar wat verwijderd. CC van Piriform ook gebruikt om de browser te ontdoen van downloads.
1 GB gewonnen en toch zit er nog 50 GB gebruikt op die C-schijf.
 
► ► In de berichten #2, #3 en #4 zijn vragen gesteld waarop je nog moet antwoorden. Kan je dat eerst eens doen? Zodoende kan je beter geholpen worden. ◄◄
- CCleaner zal nooit veel opleveren; het gaat om GB's die je moet wissen of zeker verplaatsen naar D:.
- En Spacesniffer gebruikt om te zien waar je mee-eters zitten?
 
Je persoonlijke gegevens (documenten, afbeeldingen, video's, e-mail, contactpersonen e.d.) zijn niet weg van je systeembestanden en niet naar D: verplaatst! Dit is niet de meest praktische opslaglocatie en ze nemen véél plaats. Dit is te zien in Spacesniffer.
Je persoonlijke bestanden kunnen véél beter op een andere locatie worden opgeslagen, bij voorkeur op een aparte datapartitie.

Het is wel van belang dat deze bestanden op de juiste manier worden verplaatst zodat Windows en de gebruikte software ook op de hoogte wordt gebracht van de gewijzigde opslaglocatie.
 
Wat Luc in #2 heeft gevraagd is ook belangrijk. Met deze ruimte te verkleinen kan je ook data sparen. Ook je virtueel geheugen (Pagefile is groot) verkleinen en min + max op 800 MB instellen is zeker genoeg als je over voldoende werkgeheugen beschikt.
Het is duidelijk dat er te veel persoonlijke bestanden op je C:-schijf/datapartitie (wat is het eigenlijk, Schijven of partities? - is je ook al gevraagd).
Alléén Windows en je programma's op C: en de rest op D:. Maar wel verplaatsen op de juiste manier. Lees ook de raad van de Faqman van Computeridee eens goed door (zie mijn eerste bericht).
 
#6
Ik kwam veel tegen van xfce en Ubuntu,Alpine bij users/downloads.
Alsof dat gereed stond om een cd te branden.

Xfce = een Linux Mint iso bestand van 1.3 GB
Ubuntu is een Ubuntu iso bestand van 1.2 GB
Alpine is een Alpine Linux iso bestand van ongeveer 400 MB
Als er zo 20 of meer gedownloade iso bestanden in uw downloadmap staan , moet je niet ver meer gaan zoeken waar de veelvraat zit.
 
#6


Xfce = een Linux Mint iso bestand van 1.3 GB
Ubuntu is een Ubuntu iso bestand van 1.2 GB
Alpine is een Alpine Linux iso bestand van ongeveer 400 MB
Als er zo 20 of meer gedownloade iso bestanden in uw downloadmap staan , moet je niet ver meer gaan zoeken waar de veelvraat zit.

Mja, als dit allemaal downloads zijn dan moet hobbyman neem ik aan hiervan op de hoogte zijn en dan snap ik dit probleem niet helemaal goed.
 
Weeral een paar GB gewonnen door de bibliotheekbestanden te knippen naar de externe HD
Achter mijn naam herhalen die mappen zich nog eens. ook wat knippen daar.
Door te knippen en verplaatsen gaan de projectbestanden stuk maar dat geeft niet.
Voor de .iso van Linux te verwijderen weet ik nog niks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan