CANON Legria HFG25 videocamera - programma VideoBrowser

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Ik heb de video camera Canon Legria HFG25.
Hierbij zijn de installatieprogramma's voor de camera en voor 2 invoer- en bewerkingsprogramma's : ImageBrowser voor foto's en VideoBrowser voor Video's.
Beiden werkten perfect op mijn PC W7.
Voor de ImageBrowser zijn er geen problemen.

Tot ik na mijn vakantie heden de VideoBrowser NIET meer kon openen : het "wieltje" blijft draaien en plots verschijnt de melding : "VideoBrowser werkt niet meer".

Normaal wanneer men zijn camera aansluit via USB aan de PC zou het programma VideoBrowser automatisch moeten openen, maar ook dit gebeurt niet : in plaats daarvan verschijnt het programma ImageBrowser voor de foto's !!!!!!!!!
************************************************************************************
Ik heb ALLES van mijn PC verwijderd en herinstalleert = hetzelfde.
Voor het verwijderen van PR doe ik steeds het volgende :
1. Revo Uninstaller met nr 4. Wanneer men Revo Uninstaller gebruikt, en men laat punt 4 draaien, dan krijgt men op het einde ook de "registervermeldingen" die men kan laten verwijderen, alsook andere diepgewortelde verwijzingen. Deze heb ik steeds laten verwijderen.
2. Windows Program verwijderen.
3. Everything : dit programma geeft een overzicht van wat er allemaal op Uw PC aanwezig is (index). Daaruit verwijderen.
4. Naar de installaties zelf gaan om te zien of er nog iets overblijft.

Ik had niets meer gevonden wat met de naam Pixela of Canon of Video Browser te maken heeft.
***********************************************************************************
Heb dan dit programma geïnstalleerd op mijn nieuwe Notebook met W8.1.
En daar werkt alles perfect ???????

Dit programma download ik steeds van de bij de camera bijgeleverde DVD.
Ik heb nu dit programma gedownload van Internet van het programma Pixela direct (het is dezelfde 2.6 versie als op de DVD – type 2013).
Hetzelfde resultaat.
************************************************************************************
Wanneer men zijn camera aan de PC aansluit, dan krijgt men de volledige inhoud te zien in de verkenner.
Zo kan men MANUEEL de onderdelen overbrengen met CTRL C+V naar de mappen die men wil.
Voor de foto's is dit geen probleem door dit op die manier te doen of het programma ImageBrowser te gebruiken - dat werkt.
Voor de video's kan men dit ook MANUEEL doen, maar dan verkrijgt men de GEHELE film overgebracht. Maar hier zijn de 2 onderdelen in aparte mappen : MPEG Transport-Stream en de CPI- of ClipInfo.
Wanneer men dit via VideoBrowser doet, dan worden alle opgenomen DELEN afzonderlijk binnengebracht (elk deel in 1 bestand - MPEG + CPI) en kan men hier zelf over beslissen welk opgenomen deel men waar wil opslaan en behouden of niet.
************************************************************************************
Hulp ???
Ben in contact getreden met Canon, maar die kunnen (willen) mij niet helpen, want dit programma is van een 3e partij, Pixela, en daar geven zij geen info over !!! ???
Nochtans zit dit Pixela programma bijgeleverd bij hun camera !!!!!!!!!!!
En voor Pixela dient men zich te wenden tot de UK of tot Japan ?????
Ook op de website van Pixela - in de afdeling FAQ - is er niets vermeld over dit euvel.


?????????????????????
Heeft er iemand een tip waar ik nog kan zoeken en doen opdat dit programma-onderdeel voor het binnenbrengen van mijn video-films van de camera naar de PC zou lukken ?

Dank bij voorbaat
Flamingo
 
Even kijken in het register of er ergens nog een item staat van Uw programma's. Dit eventueel manueel wissen.
Als je soft verwijdert, best eens pc opnieuw laten opstarten voor ge het program opnieuw installeert.
Mogelijks is de aansluiting op Uw W7 machine defect. Is dit een USB of Firewire?
 
Beste MIK,

1. Ik heb het register volledig uitgepluist en niets meer teruggevonden.
2. Na verwijdering sluit ik de PC en doe ik een heropstart. En dit na iedere bewerking van alle opkuisingen die ik vermeld heb.
3. Ik werk met de USB aansluiting. Maar deze heeft hier niets mee te maken. Zelfs wanneer mijn camera NIET is aangesloten en ik gewoon op het icoontje (of ook op de [.exe] in het programma tip dan opent zich het programma maar het wieltje blijft draaien en bovenaan verschijnt : "VideoBrowser reageert niet".

Ik ben ten einde raad.
Flamingo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan