Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Vraagje:
sfc/ scannow verteld me dat niet alles kon verbeterd worden en de CBS.log moet nagezien worden. Dat kan ik wel openen, maar wat moet ik zoeken? Eén failure zie ik wel: 0x800f0805, maar Google maakt me niet veel wijzer.

Een tip?

WW
 
een cbs.log is echt veel te lang om er als niet professionele er iets van kunnen op te maken ...
ik durf er zelfs niet aan te beginnen en beschouw me zelf niet als een beginneling .
 
indien zo een sfc /scannow afgelopen is en er word vermeld dat er Windows bestanden beschadigd zijn die vervolgens ook niet hersteld kunnen worde, dan is het mogelijk om via een cbs.log te achterhalen over welke bestanden het hier meestal gaat maar het is haast onmogelijk om deze op een draaiende Windows te herstellen ...het enige wat je kunt doen is een herstel bewerking zoals pc vernieuwen met behoud van ( maar dan nog zul je bestanden , programma's , update's dienen te installeren ).
 
Knipsel5.JPG

Voilà. opgelost. Dank zij juist advies.
Merci.

WW
 
effe de opmerking dat ik ook vandaag een sfc /scannow heb opgestart ....
ook hier gaf deze dus de vermelding dat er Windows bestanden gevonden werden die niet hersteld konden worden ...
door een nieuwe CMD op te starten als de administrator en er vervolgens 3 opdrachten in te geven (na elke opdracht werd ook de enter toets aangeklikt )

de opdrachten zijn dus in 3 stappen in te geven ....nadat de laatste opdracht gedaan was startte ik vervolgens terug een sfc /scannow op....
het resultaat was dat er nu geen beschadigde Windows systeembestanden werden gevonden ...

de opdrachten die dus om de beurt diende ingegeven te worden zijn ...

- Dism /Online /Cleanup-Image /CheckHealth gevolgd door enter...

- Dism /Online /Cleanup-Image /ScanHealth ook weer gevolgd door enter.

- Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth en wederom klik je op enter.

let op : elke stap heeft ruim zijn tijd nodig " gebruik de computer niet !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan