Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik gebruik AOMEI Backupper Standard om een backup of image van mijn pc te maken.
Ik heb een ook een boot cd gemaakt om de image te kunnen restoren. Ik heb dus buiten de boot cd ook nog de setup om het programma AOMEI te kunnen installeren en natuurlijk de image maar die staat op een externe disk.

Ik wil het setup programma en de boot cd samen op 1 cd zetten (dan moet ik maar 1 cd bewaren). Hoe moet ik dat doen?
 
Het is natuurlijk de vraag of alles past op 1 cd, anders zou een DVD misschien kunnen.

Ik heb het nooit gedaan, omdat ik mijn backups nooit op een CD rom bewaar. Deze zijn namelijk erg kwetsbaar.
Ik bewaar alles daarom op harddisks in RAID configuratie.
Een boot cd is altijd gemakkelijk opnieuw te downloaden als deze beschadigd mocht raken, maar jouw bestanden ( backup ) uiteraard niet.

Maar je zou eens kunnen proberen om de volledige inhoud van de Boot CD naar een map op de computer te installeren of kopiëren en daarna de volledige inhoud van de backup cd naar dezelfde map. Daarna de volledige inhoud van wat er in de map op de pc staat branden naar een schijf.

Daarna zou je moeten kunnen booten vanaf deze schijf en zou ook het backup bestand wat dan op dezelfde schijf aanwezig is te benaderen moeten zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je dient in het bezit te zijn van Power.iso of Ultra.iso
let op dit zijn betalende programma's !

stel dat je de Power.iso in gebruik heb ( ik namelijk wel )
dan maak je eerst van de boot cd een iso ...
hoe doe je dit !
- je plaatst de boot cd in de drive.
-je start power.iso op en je klik op "gereedschap"
-je kiest voor maken cd/dvd/bd imagebestand en deze bewaar je ..
-ik noem deze dan de aomei opstart cd
-nadat deze is aangemaakt dien je deze ook te openen met de power.iso

je zou dan onderstaande afbeelding te zien krijgen ..
Ashampoo_Snap_2016.06.01_18h04m48s_007_.jpg

-nu deze iso geladen is in power.iso klik ik verder op "toevoegen ..en selecteer ik dus de " BackupperFull"

zie afbeelding ...
Ashampoo_Snap_2016.06.01_18h17m02s_008_.jpg

**de iso dient nu opnieuw aangemaakt te worden en dit gebeurd vanzelf door power.iso ...of je klikt op opslaan ook dien je dit enkele keren te bevestigen ...

het eindresultaat ...
Ashampoo_Snap_2016.06.01_18h21m46s_010_.png
 
Ja, het is gelukt en heb WinISO gebruikt.

De iso van de boot cd had ik al gemaakt met AOMEI Backupper Standard. Met WinISO heb ik deze iso geopend en het setup bestand toegevoegd en vervolgens de cd gebrand. Vervolgens de nieuwe boot cd getest en alles is ok.

Ik heb dus een cd met de setup van AOMEI Backupper Standard om eventueel AOMEI opnieuw te installeren. En die zelfde cd is tevens de boot cd om een image te restoren.

Bedankt voor de goede raad en hulp.
Topic mag gesloten worden.
 
fijn dat het je gelukt is ...er bestaan natuurlijk meerdere programma's om een iso te bewerken ... ik noemde echter de meest bekende op ... WinIso kende ik nog niet !
*zal het topic afsluiten ...!
close
 
Toch nog even een waarschuwing bij het bewaren van een Backup op CD rom of DVD.

Als je er voorzichtig mee omgaat valt het doorgaans wel mee, maar deze schijfjes zijn snel beschadigd en dan kun je voor een onaangename verrassing komen te staan.

Ook lijkt data of de structuur van een schijf door de loop der jaren te vergaan op zelf gebrande schijfjes waardoor ze niet meer leesbaar worden.
 
@Lana je bent verkeerd ...
de bedoeling is NIET om een backup te bewaren op een cd of een dvd !
het was de bedoeling om enkel het installatie bestand toe te voegen aan de boot cd .
dit werd dan ook behaald .
 
Je hebt gelijk, helemaal verkeerd gelezen, dus ook een verkeerd antwoord.

Foutje van mij.

Ik begreep dat hij de backup bij de boot cd wilde toevoegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan