Status
Niet open voor verdere reacties.

J.W.

Steunend lid
Vip Lid
Als ik met mijn browser "Opera" op het internet kom krijg ik steeds een lawine van certificaten waarvoor ik moet toestemmen of weigeren.

Als ik in Google een zoekwoord intyp verschijnt er bijna altijd een error melding

Ik heb Opera reeds volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Dit doet zich niet voor met IE, Firefox, Crome of Slimboat

Hier enkele printscreens van de meldingen

certificaat waarschuwing.jpg

certificaat beveiliging.jpg

certificaat details.png

google error.jpg
 
zelf gebruik ik de Opera nooit maar zou het niet kunnen zijn dat deze versie die jij gebruikt verouderd is ...want ze geven zelfs aan dat ze een nieuwe versie hebben uitgebracht ...

opmerking
**ik heb de Opera (de laatste nieuwe ) juist geinstalleerd en zie dus niets van zulke certificaten ..
Ashampoo_Snap_2014.08.31_11h14m58s_001_.png
 
Laatst bewerkt:
Meestal heeft dit te maken met een foutieve datum instelling. Controlleer even in Windows; dag/maand/jaar en tijd correct zijn. Certificaten zijn afhankelijk van die gegevens.

Normaal zou je die problemen dan ook moeten krijgen in andere webbrowsers.
 
zelf gebruik ik de Opera nooit maar zou het niet kunnen zijn dat deze versie die jij gebruikt verouderd is ...want ze geven zelfs aan dat ze een nieuwe versie hebben uitgebracht ...

opmerking
**ik heb de Opera (de laatste nieuwe ) juist geinstalleerd en zie dus niets van zulke certificaten ..
Bekijk bijlage 13024

De versie die ik heb (12.17) is ook de laatste versie en komt overeen met de versie die u hebt opgegeven.. De laatste upgrade was enkele maanden geleden.
Ik denk dat het verschil enkel in het uiterlijk zit, versie 12.xx zoals IE en versie 23.xx zoals chrome.


Als ik wil nakijken op dit de laatste versie is, krijg ik de melding dat er iets is fout gegaan en men de versie niet kan controleren.
 
Meestal heeft dit te maken met een foutieve datum instelling. Controlleer even in Windows; dag/maand/jaar en tijd correct zijn. Certificaten zijn afhankelijk van die gegevens.

Normaal zou je die problemen dan ook moeten krijgen in andere webbrowsers.

Datum en tijd staan correct.

Wat mij wel opvalt is dat het certificaat is ondertekend door een "ONBEKENDE" certificaatsautoriteit. (ESET SSL Filter CA ESET, spol. s r. o. SK)
Deze staat ook niet in de lijst van certificaat autoriteiten.

Vooraleer ik hier op de site (en ook op andere sites) iets kan lezen of posten moet in gemiddeld toch een 15-tal certificaten "behandelen" (enkel met Opera, met andere browsers geen probleem)
 
Ik denk dat de fout voor al deze problemen te wijten was aan mijn virusscanner (Eset smart security)

Wegens de woorden "onbekende certificaatsautoriteit" en dan "ESET SSL Filter CA ESET....) heb mijn virusscanner geopend en bij "geavanceerde instellingen voor firewall" op de knop "standaard" geklikt.
Dadelijk waren alle problemen met Opera opgelost (ook bij het intypen van zoekwoorden in Google).
Blijft nog de vraag: hoe is dit probleem ontstaan en waarom dan enkel in Opera????

Opera geeft nu terug aan dat versie 12.17 de nieuwste en recentste versie is.
 
ESET gaat zen root certificate in de trusted root certificate store van die webbrowsers (IE, Firefox,...) geplaatst hebben. Mogelijk heeft Opera een eigen certificate store en heb je Opera geinstalleerd nadat je ESET geinstalleerd hebt?
 
de opera certificaat store vind je bij "instellingen" > privacy en beveiliging onderaan bij certificaten beheren ..
in de tap " persoonlijk " heb ik maar één bewaard en de overigen verwijderd...deze die ik bewaard heb verloopt pas in 2111
Ashampoo_Snap_2014.08.31_13h18m41s_003_.png
 
ESET gaat zen root certificate in de trusted root certificate store van die webbrowsers (IE, Firefox,...) geplaatst hebben. Mogelijk heeft Opera een eigen certificate store en heb je Opera geinstalleerd nadat je ESET geinstalleerd hebt?

Opera is later geïnstalleerd, maar heeft wel jaren goed gewerkt (ook de updates). Enkel de laatste weken traden er allerlei (kleine) problemen op die steeds erger werden. Maar een paar dagen geleden werden die problemen te groot en heb ik Opera volledig verwijderd (revo uninstaller) en terug geïnstalleerd, zonder resultaat.
Misschien hebben (hadden) die problemen iets te maken met die Trojan.agent die een paar dagen geleden werd verwijderd door Mbam.

Eset staat niet in de lijst van de autoriteiten of tussenautoriteiten voor de goedkeuring van de certificaten in Opera 12.17 maar wel onder "vertrouwde uitgevers" in Opera 23 alhoewel er onder "verloopdatum" een datum staat van 09/06/2010.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan