Status
Niet open voor verdere reacties.
Op de pc van mijn vriendin is cheap me binnen geraakt. Ik heb al verschillende zaken geprobeerd maar het lukt me niet om het op haar pc te verwijderen. Weet iemand een manier? Alvast bedankt.
Walter
 
wat heb jij dan zoal geprobeerd ....
je dient de adons (invoegtoepassingen) stop te zetten ..
je dient de home pagina opnieuw in te stellen ..
je dient de ongenodigde zoekmachine uit te schakelen ...en zo nodig deze ook te verwijderen ..
hoe je tewerk dient te gaan is afhankelijk van welke browser er gebruikt word ...

een scan met Malwarebytes en met de adwcleaner 4.112 is tevens ook aan te raden ...
download de adwcleaner naar je bureaublad en start deze daar dan ook op als zijnde de administrator !
 
Hallo Qtex,
Bedankt voor je snelle reactie.
De adons had ik al stop gezet en gescand met malwarebytes ook. De homepagina stond nog steeds juist dus daar had ik niets aangedaan.
Ik zou alleen de ongenodigde zoekmachine moeten uit schakelen en verwijderen. Hoe doe ik dat het beste?
Als ik morgen bij haar ben ga ik eens scannen met die adw cleaner.
Nogmaals bedankt en fijne avond
 
je vermeld dus niet welke browser er gebruikt word ...er van uitgaande dat dit dan de internet explorer is open je de browser ..
klik op het tandwieltje en je kiest hier " invoegtoepassingen beheren "
vervolgens klik je verder op zoekmachine en verwijder daar de ongenodigde gast !
terloops ook nagaan of er geen extra software werd geinstalleerd in de lijst programma's en onderdelen
let hierbij zeker op, op de installatie datum dat het probleem zich het eerst voordeed waarschijnlijk is dit meegekomen met iets te installeren of het downloaden .
start ook de adwcleaner op .
 
Hey Qtex,
Er komen geen meldingen meer van Cheap me. Cheap me staat nog wel in Add ons. Het is wel uitgeschakeld, maar kan het nergens verwijderen.
Bij zoekmachines staan 2 sites Google en Bing. Is dat verkeerd?
Nogmaals bedankt voor de hulp.
Walter

je dient de ongenodigde zoekmachine uit te schakelen ...en zo nodig deze ook te verwijderen ..
hoe je tewerk dient te gaan is afhankelijk van welke browser er gebruikt word ...
 
bij zoekmachines staan 2 vermeldingen zeg je ..
wel er kan bijgevolg maar 1 als standaard ingesteld staan ...
wil jij de google zoekmachine gebruiken dan kan je deze aanklikken en inschakelen ...
de bing zoekmachine kan je dan uitschakelen of verwijderen ...dat beslis jezelf .
je heb gelijk de optie verwijderen betreffende de addons staat in het licht grijs vermeld en kan bijgevolg niet verwijderd worden ...
 
dat verwijderen van Bing mag in feite geen probleem zijn .

Ashampoo_Snap_2015.03.16_14h06m14s_001_.jpg

Ashampoo_Snap_2015.03.16_14h09m27s_002_.jpg
 
Hallo Qtex,
Het lukt toch niet om die Bing te verwijderen. Die vakjes blijven bij haar grijs. Ik kan het alleen uitschakelen.
Maar de pc doet het prima nu, dus zal dat wel geen probleem zijn.
Bedankt voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan