Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
ik plaats het hier omdat ik nergens in besturingssystemen ergens een plaatsje vind waar ik wel zou kunnen tussen plaatsen. Linux misschien, omdat het denk ik een linux kern heeft maar net als Android er dan ook eigenlijk ook wel weer ver van af staat.
Mijn Asus netbookje is net als mijn vorige Asus netbookje een heerlijk toestelletje om mee te werken, maar dit toestel heeft net als mijn vorige netbook ook weer een intern geheugen van 32 GB. Dat is weinig, zeker om er Win 10 op te draaien. Nu dacht ik eraan om daar Chromium op te gaan installeren. Dat leunt heel dicht aan bij mijn o zo geliefde Android, maar dan aan de andere kant ook weer niet, want het is een appart besturingssysteem blijkbaar. Maar krijgt dan wel google play wat wel weer uit Android geplukt is. in Youtube filmpjes ziet het er allemaal wel heel Android achtig uit vind ik en dat juich ik als Android lover alleen maar toe natuurlijk, maar daar stopt het natuurlijk niet, ik heb ooit eens echte Android op mijn vorige netbook gezet en dat was niet zoals ik het mij had voorgesteld. Van mijn 32 Gb intern geheugen kreeg ik slechts 4 GB ter beschikking. Dus dat was niets.
Nu mijn vragen.
-Iemand ervaring met chromium als besturingssysteem? Indien ja, hoeveel GB neemt dit in beslag, want je hebt net als bij Windows een 8 GB USB stickje nodig om het besturingssysteem erop te zetten, maar na installatie weet ik dus niet hoe groot die Chromium is?
-Ik gebruik nu open office omdat ik vaak in word werk. Kan ik daarin een soort office krijgen die goed werkt net als office of open office?
-Mijn ontspanning is Asphalt 8 airborne op de netbook, in Android google play is dit ook af te halen en te spelen, kan ik dit ook afhalen in Chromium?
Alvast bedankt om mijn vervelende vragen te lezen.
 
er word hier wellicht de chromium-os bedoeld ... google bied deze niet aan ter download maar via de site van arnoldthebat kan men deze wel verkrijgen ..
zelf heb ik er geen ervaring mee ...
Inderdaad Qtex, Chromium-OS. Google bied hem inderdaad niet standaard aan. De Chromebook en deze Chromium-OS zou volgens ik ergens gelezen heb gelijk aan elkaar te zijn. Maar ik vraag het liever eerst voor ik mij eraan waag. Mijn windows draait goed, up to date. Maar ik hink constant tegen het max van mijn interne geheugen aan dat ik naar een alternatief besturingssysteem aan het kijken ben. Daar ik gezien heb dat deze chromium erg lijkt op Android, ben ik dit erg vertrouwd en zal dit mij wel erg bevallen, maar linux ben ik erg bang van. Weet ook niet welke linux ik moet nemen, mint of een andere? Kan ik daar dan mijn o zo geliefde Asphalt 8 airborne ook op spelen? Ik ontspan me er erg mee met dat race spel. Andere race games werken met targets of liggen mij niet zo en het is om de stress uit mijn lijf te krijgen, dus targets mogen er niet in zitten he.
 
ik heb me een img file opgehaald en ben op dit moment bezig om een usb stick aan te maken om er daarna een iso bestand te verkrijgen ... welke ik dan op een virtuele machine ga zetten en dit enkel om te testen .. hou je op de hoogte .

*het aanmaken van de usb stick duurt wel een geruime tijd ..en gaat traag !
a368a14a09-Ashampoo_Snap_2017.11.01_22h02m07s_001_.png
 
het liep hier op een fiasco uit aangezien dat de stick bij het aanmaken opgedeeld werd in wel 11 partities deze kreeg dus een gpt indeling waar dus mijn bios niet mee overweg kan aangezien ik hier nog de oudere bios(en) gebruikt ...het heeft me wel 4 uur geduurd om deze usb stick terug bruikbaar te maken..de stick werd wel gezien in schijfbeheer maar deze was niet te benaderen en ik diende de MiniTool Partition Wizard te gebruiken wel te verstaan de nieuwste versie ..


**ik heb zojuist nog eens getracht om de usb stick aan te maken en wederom kreeg deze dezelfde indeling als hier boven beschreven ....aangezien ik nu weet hoe ik deze stick weer bruikbaar maakt duurde dit hier nu amper 5 minuutjes .
c9b557e1da-Ashampoo_Snap_2017.11.03_17h26m10s_001_.png
 
Nee dacht het niet. Lijkt mij ook wel wat. Amper 1/03 GB groot. Is kleiner als het OS op mijn Smartphone.
kan het niet downloaden hoor. Een torent wel, maar meer niet. 2 GHz processor heb ik wel niet steken hoor. Slechts 1,4 GHz , nu ja slechts. Ben er dik tevreden mee, snel genoeg voor mij. Maar die opslagruimte is te min om Win 10 deftig op te draaien he. Dat is het nadeel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan