Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi , ik heb een probleem met mijn clavier van mijn laptop packard bell easynote EN LE69 KB .
Mijn hdd was gecrascht en heb er een nieuwe ingestoken.
Op de vorige stond win 8 ( update win 8.1 later ) . Was grinstalleerd toen ik die kocht.
Dus na nieuwe hdd te plaatsen had ik niks van bestanden om win 8 te installeren.
Dan maar win 7 ( niet gekocht ) geinstalleerd.
Installatie verliep goed alle drivers geinstalleerd .
Maar plots begon mijn clavier raar te doen .
Probleem 1 : kan geen spatie meer typen ( alles word aan elkaar gestypt )
Probleem 2 : shift met de . en ; typ ik 1 keer en deze word keer na keer getypt .;;;;;;;;;;;;;; heel veel en kan dit alleen tegen houden met zo snel mogelijk backspace te typen tot alles terug weg is .
Probleem 3 : ik klik op start en in de zoekbalk begint zomaar ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; te typen zonder dat ik iets doe ook weer met backspace tegen gaan.
Probleem 4 : bij pc opstart moet ik windows wachtwoord typen en de eerste keer komt er op fout wachtwoord omdat wederom ;;;;;;;;;;;; vanzelf geactiveerd was .
Hoe moet het nu verder ?
Wie kan helpen ?
Zou het dan aan win 7 ultimate ( geen koopversie ) kunnen liggen > mss niet compatibel met mijn laptop omdat hier win 8 op stond ?
 
ik versta dus dat jij uit noodzaak een illegale Windows 7 er op gezet heb ...
vraagje aangezien je een merk pc heb !

waarom heb jij nooit de recovery disc's aangemaakt of een image genomen van de Windows 8.1

kijk hier eens om een Windows 8.1 usb stick aan te maken Windows 8
 
Hey qtex ,
Bedankt voor de snelle reactie.
Laptop was van een vriend en hij heeft deze aan mij gegeven met de melding hdd kapot .
Dus had ik geen enkele controle hierover .

Als ik die usb aanmaak en installeer op deze laptop zou het dan kunnen dat hij deze legaal registreert omdat mijn id nog in men bios zit ?
En win 7 verwijderen dan waarschijnlijk ?
Anders staan er 2 os op de laptop
 
indien je opstart vanaf de usb of vanaf de dvd dan kun je na het ingeven van land/taal instelling de geavanceerde station opties nemen en vervolgens eerst de C partitie waarop dus nu de Windows 7 aanwezig is verwijderen ... bijgevolg krijg je een niet toe gewezen ruimte en eenmaal je deze niet toe gewezen ruimte verkregen hen klik je op verder gaan om de installatie te starten van de Windows 8.1

*inderdaad kan het dus zijn dat deze geactiveerd word ... indien dit echter niet zo zou zijn dan dien je eens onder de laptop te kijken voor de licentie..
 
Er waren nooit atickers onderaan de laptop van licentie enkel sn en modelnummer .
Had ergens gelezen dat bij laptops met win8 deze geintegreerd worden in de bios
Mss dat er een progje voor is om deze licentie sleutel te achterhalen ;)

Ik ga dus eerst doen wat je in je eerste bericht hebt geschreven vervolgens dat van je 2de bericht
Bedankt al vast zal daar al zoet me zijn
 
Er waren nooit atickers onderaan de laptop van licentie enkel sn en modelnummer .
Had ergens gelezen dat bij laptops met win8 deze geintegreerd worden in de bios
Mss dat er een progje voor is om deze licentie sleutel te achterhalen ;)

Ik ga dus eerst doen wat je in je eerste bericht hebt geschreven vervolgens dat van je 2de bericht
Bedankt al vast zal daar al zoet me zijn

Zoek eens achter recALL, een gratis progje en is in het Nederlands.

RecALL | Downloads | ZDNet.be

Uw pc moet dan wel werken zodat je het programma kunt installeren.
 
hey , Qtex en J.W.
ik heb dus gedaan hetgeen je me hebt voorgeschreven en win 8.1 geinstalleerd .
na de installatie was win 7 eraf en stond er win 8.1 erop .
tot hier geen problemen .
ik installeer taal enzo , ... pc wachtwoord ...
geen problemen.
nadien installeer ik enkele progjes van iobit : smartdefrag , malwere bytes , driver updater , ...
nadien kreeg mijn clavier weer gekke kuren
ik kan geen u meer typen en nog verschillende zaken . ( maar wel terug spaties wat ie ervoor niet meer deed )
ik heb dus zo een vermoeden dat die driver updater hier voor problemen zorgt.
waarschijnlijk update die mijn clavier en dat is helemaal niet nodig denk ik want na installatie werkt deze normaal.
wat ik nu moet doen is terug een herinstallatie want ik geraak niet meer op mijn pc met mijn wachtwoord .... hij wil de u niet typen.
ook in de bios om de selectie te nemen : opstarten van usb fhd met F5 en F6 werkt niet en deze moet ik selecteren om op te starten met win 8.1 op usb.
ik zal verder doen met een herinstallatie en driver updater laten voor wat het is.

J.W. ik ga zeker dat progje es downloaden nadat mijn laptop terug normaal werkt.

ik hou je op de hoogte

mvg
italia
 
Persoonlijk vermoed ik niet dat drivers het probleem van het keyboard veroorzaken. Hier denk ik eerder aan een hardware probleem. Enkel op te lossen door vervanging.

Wat de geinstalleerde software betreft: "nadien installeer ik enkele progjes van iobit : smartdefrag , malwere bytes , driver updater , ..."

Ik kan het hier niet genoeg herhalen. Doe dit NIET! Enkel Malwarebytes is veilig te noemen. IOBit ed daarentegen... vermijden!!! Die tools zijn zoals onkruid. Het zal blijven bestaan. Zelfs de beste gazon is er niet veilig voor... Maar de grootste vuiligheid uiteraard. Windows heeft die rommel niet nodig om correct te functioneren.
 
Hey d dragon ,
Welk hardware probleem zou het kunnen zijn ?
Met een verse installatie heb ik dit niet
Enkel als ik enkele software progjes installeer .
Ik wil ook mijn laptop clean houden door divers progjes te laten lopen en scannen op rommel
Wleke zijn dan wel de goede die je nodig hebt om he pc clean te houden ?
 
Met een verse installatie heb je dat probleem niet? Zou kunnen... maar ik acht die kans zeer klein. Denk eerder dat het probleem zich af en toe voordoet en dat je het niet onmiddellijk merkt. En daaruit onterecht besluit dat het aan bepaalde software ligt.

Software om je PC clean te houden? GEEN!!!.
Windows bevat een tool, CleanManager (cleanmgr) waarmee je veilig tijdelijk bestanden kunt opruimen. En dat is alles wat je nodig hebt. Ook aan te raden is een goed AV product. (lees niet Microsoft Defender!)
Gezond verstand tijdens het surfen is ook een must.
Met die tips heb je voldoende. Vermijd allerhande optimzing, cleaning en fixing tools. Dat is voor 99.9% lucht in een zak, en het verkoopt als zoete broodjes.
 
Microsoft Defender wordt standaard geinstalleerd. Maar wanneer je een deftig AV (staat voor Anti-Virus, zoals AVG, Sophos, ...) programma installeerd, gaat die Defender uitschakelen. CleanManager is ook een standaard onderdeel van Windows, dien je niet appart te installeren.
 
Ok dank u wel d dragon
Daar ben ik al een heel eind mee
Zal dan even zoeken naar cleanmanager
Ik heb namelijk win 8.1 en dat is nog wat zoeken
Is helemaal nieuw voor mij
Alvast bedankt voor de info
 
HELP !
Na mijn laptop volledig geherinstalleerd.te hebben met win 8.1 was alles weer normaal met mijn toetsenbord .
Ik startte de laptop vandaag op en wat blijkt , er gingen weer enkele van mijn toetsen niet zoals voorheen , a , u , j , ... en nog een paar
Wie weet raad ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan