Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Als ik mijn pc opstart komt er op scherm : CMos checksum error- Defaults loaded
Ik heb ook wel de batterij vervangen in het moederbord.

Zelfs als ik op f1 druk gebeurt er niets

Kan er iets mis zijn met mijn toetsenbord ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe heb je die batterij vervangen? Is dit een merkcomputer of een Kloon?
Heb je na het vervangen van de batterij een CMOS setup uitgevoerd?
 
Laatst bewerkt:
Als ik de batterij vervang heb ik me eerst ontladen van statische elektriciteit.
Het is een pc die zelf werd in elkaar gestoken.
kan niet in de CMOS setup want :Bij het opstarten van de PC krijg ik de melding "CMOS Checksum Error - Defaults Loaded"... Met behulp <F1> kan ik doorstarten en met behulp van <DELETE> kan ik naar de BIOS Setup toe gaan. Maar wanneer ik daar dan op mijn toetsenbord op F1 druk, dan gebeurt er niks??
 
Defaults Loaded"... Met behulp kan ik doorstarten en met behulp van kan ik naar de BIOS Setup toe gaan. Maar wanneer ik daar dan op mijn toetsenbord op F1 druk, dan gebeurt er niks??

Vanaf hier kan ik even niet meer volgen, maar ik heb wel een vermoeden wat je bedoelt.
Je zet de computer aan, zwart scherm verschijnt met een Default mededeling, en met een mededeling erbij om op F1 te drukken. Zo raak je wel niet in het BIOS.
Om in het BIOS te raken en het is een zelfgemaakte computer een kloon dus.
zet de computer aan en druk onmiddelijk op de DEL of delete toets en je komt in het BIOS terecht, en daar de batterij uitgehaald werd , moet je een BIOS setup uitvoeren. Wat jij eigenlijk te zien krijgt als je de computer aanzet, zwart scherm Default mededeling druk F1 is een opdracht geven aan het BIOS, ga het station zoeken waar het besturingssysteem te vinden is. Met de batterij uit te halen, is je BIOS terug ingesteld op fabrieksinstellingen en niet meer op gebruikersinstellingen.
Moest je hulp nodig hebben om het BIOS terug juist in te stellen, vraag maar hoor.
 
Laatst bewerkt:
Swake joeng Gij zijt nen slimme kerel zenne.Bedankt leer hier elke dag wat bij van jou en natuurlijk ook van anderen
 
Ook als ik op delete druk gebeurt er niks, dit had ik je nog niet gezegd.
Daarom denk ik, dat mijn toetsenbord niet meer werkt ; het toetsenbord is draadloos, ik ga even proberen met een toetsenbord met kabel.
<!-- google_ad_section_end -->
 
Ook als ik op delete druk gebeurt er niks, dit had ik je nog niet gezegd.
Daarom denk ik, dat mijn toetsenbord niet meer werkt ; het toetsenbord is draadloos, ik ga even proberen met een toetsenbord met kabel.

Inderdaad met een draadloos toetsenbord raak je in het Bios niet, moet toetsenbord met kabel zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan