Status
Niet open voor verdere reacties.
beste,
ik heb een com poort toegevoegd op mijn PC.
bij apparatenbeheer zie ik de com poort maar deze werkt niet.
1 hoe kan ik deze op een gemakkelijke manier testen? Is dit mogelijk met een muis met com poort aansluiting?
2 hoe deze com poort configureren in windows 7?
 
Staat daar een hardware COM poort tegenover dan? Windows installeerd zulke apparaten normaal standaard wanneer aanwezig. Dus toevoegen is (meestal) niet nodig. Graag meer info over welke hardware.

Wat wil je precies bereiken? Je kan een COM poort configureren in de hardware eigenschappen. Maar zoiets moet je doen bij bepaalde (meestal oude) hardware die bepaalde instellingen vereisen zoals Stop bit, baud rate, ...
 
Kijk eens in aparaatbeheer of daar de COM poort aanwezig is.
Dubbelklik hier dan op en ga naar het Tabblad bronnen. Hier zou moeten staan of deze poort een conflict heeft.
Zo ja zal je IRQ moeten wijzigen naar een andere waarde in het poortinstellingen Tabblad. Welke waarde is moeilijk te zeggen, maar in ieder geval naar een waarde dat er geen conflicten meer zijn. Start de pc na een verandering opnieuw op en kijk daarna of er nog conclicten zijn. Zo ja probeer dan een andere waarde.

Meestal is dit ook in het BIOS te veranderen.
 
moederbord asrock G41M-VS3 R2.0. Ik heb de com poort na de installatie van windows 7 pas toegevoegd (aangesloten op het moederbord.)
In apparatenbeer is alles OK;geen conflicten, poortinstellingen ok pits per seconde 9600, databits 8, pariteits geen, stopbits 1 , data transporttsuring geen? ik heb deze ook op Xon/Xoff gezet. bronnen OK geen conficten.
De bedoeling is om de com poort te gebruiken voor een satteliet box via com poort aan te sturen.
Op PC met windows Xp is dat geen probleem.
Moet ik iets in het register aanpassen zo ja wat?
Hoe kan ik die com poort op een gemakkelijke manier testen?
 
Als je nog een seriele muis hebt, zou je eens kunnen proberen of hij werkt.

Staat er misschien in de documentatie van de satteliet box dat je een cross kabel nodig hebt. Vaak was dit namelijk het geval om apparaten aan te sluiten via deze oude seriele poort om alles werkend te krijgen.
Dit noemde men vroeger een nul-modem kabel.

Als in apparaat beheer geen conflicten worden vermeld is het niet zinvol om instellingen te veranderen in het BIOS.
 
Beste,
Inderdaad ik heb een null-modem kabel gebruikt zowel bij Windows Xp als bij Windows7.
Echter bij windows 7 werkt deze niet. Waarom is mij een raadsel ondanks dat alles goed staat bij apparatenbeheer.
Bij windows 7 werkt de seriële muis niet maar wel bij Windows Xp.

Er moet iets mis zijn in de register! Maar wat is mij een raadsel.
Misschien kan mij iemand hiermee helpen?
 
Dan vrees ik dat dit kaartje niet onder Windows 7 zal werken. Kijk eens bij de fabrikant of er drivers voor bestaan voor Windows 7

Anders zal je op zoek moeten gaan naar een kaartje dat wel onder Windows 7 kan werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan