Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

Vele jaren hebben we gebruik gemaakt van bijgaand schema voor 16 biljartteams. Een schema dat als 'hart' dient voor onze biljartcompetitie. Vervelend is nu dat er 2 teams stoppen. Het schema aanpassen lijkt gemakkelijker dan het is. Tenminste mij is het nog niet gelukt.
Moeilijkheid is dat we te maken hebben met verenigingen die met 2 teams in deze competitie meespelen en maar 1 biljart hebben. Dus als het A-team thuis speelt moet het B-team uit en omgekeerd. We hadden 6 van de verenigingen. In de nieuwe opzet nog 5 met een A en een B-team.
Verder willen zoveel mogelijk om en om uit en thuis spelen. Dat lukt natuurlijk niet helemaal. Nu was 2 keer achter elkaar uit of thuis nog acceptabel maar bij 3 keer begon iedereen te mopperen.
In de bijlage is groen thuis en grijs uit. Waarschijnlijk is de werkwijze wel bekend maar de nummer 1 speelt tegen 9, 2 tegen 10, 3 tegen 11, enz.
In het nieuwe schema moet dat natuurlijk 1 tegen 8, 2 tegen 9, enz. worden.
Wie kan mij helpen. Of weet iemand zo'n schema van internet te vissen.

groet Henk
 

Bijlagen

  • competitie 16 teams.xls
    1,008.5 KB · Weergaven: 271
werd dit met de Office Excel aangemaakt ...
want ik zie hier geen grijs en groen .. wel een palet aan kleuren .

Ashampoo_Snap_2015.06.26_19h53m03s_008_.png
 
Ik zal proberen me hier eens in te verdiepen. Ik ben geen sportman en kan me ook niet inleven wat u wilt.
Voorlopig zie ik alleen heel veel getallen staan waarvan ik de bedoeling nog niet kan ontdekken.
 
Geef mij eerst eens via een PB het wachtwoord voor de beveiliging van het tabblad Schema.
Ik heb geen zin om dit te kraken, omdat dit document een rechtmatige eigenaar heeft.
 
De kleuren van qtex kloppen inderdaad niet.
Heb eventjes geduld, als ik begrijp wat je wilt en waar de getallen die er nu allemaal staan voor dienen en alles hier duidelijk is wat er moet gebeuren ga ik er naar kijken wat er mogelijk is.
 
Ik had vanmorgen tijd om hier eens naar te kijken.

Ik loop hier tegenaan: Plaatsingschema voor een wedstrijdprogramma.

Dit moet zowiezo handmatig veranderd worden op een manier zoals jij het wilt hebben, dit zijn geen berekeningen maar gewoon getallen die ingegeven moeten worden. Ik heb geen idee wat je hiermee wilt. Pas daarna kunnen eventuele formules enz. gewijzigd worden.

1.jpg

Je ziet in kolom C8 tot en met C23 de getallen staan van 13 t/m 4 Als je dus 2 teams wilt verwijderen, zal je eerst de cellen C8 t/m AF23 moeten wijzigen en hier loop ik tegen iets aan waar ik geen verstand van heb omdat dit met de competitie zelf te maken heeft.


Daarna moet er natuurlijk nog veel veranderd worden waarvan ik een voorbeeld geef.
Ga eens naar het Tabblad ProgrammaAlles. Ga nu eens op Cel E13 staan en kijk naar de formule.

Code:
=VERT.ZOEKEN(1;INDIRECT("Schema!"&ADRES(8;2+C13)):INDIRECT("Schema!"&ADRES(25;37));32-C13;ONWAAR)

Deze formule zoekt dus in het Tabblad Schema naar het getal 1 ( Deze straat in cel C17 ) In dezelfde rij staat op rij 17 dan dus N1 dat automatisch ingevuld wordt in het Tabblad ProgrammaAlles

Dit is nog maar het begin, de rest moet ik ook nog uitzoeken in proberen in te beelden wat hier bedacht is.
 
Dit schema is nog voor 16 teams. De teams S1 en S2 vervallen in het nieuwe. Daarmee blijven er 5 teams met een A en een B ploeg over die niet samen thuis kunnen spelen. In dit schema moet middels voorwaardelijke opmaak de kleur van nr. 8 grijs worden en de nummer 15 en 16 verwijderen. Zoals gezegd speelt elke week 1 tegen nr. 8 - nr. 2 tegen nr. 9, enz. waarbij de nummer 1 elk week dus een andere ploeg is/kan zijn maar bij voorkeur een ploeg de de week ervoor een nummer 8 t.e.m. 14 had. Mogelijk dat het duidelijk wordt waartoe de nr. 1 t.e.m. 8 (straks 7) en 9 t.e.m. 16 (straks 14) toe dienen als je naar het tabblad uitslagen gaat.
 
Even om te beginnen, je bedoeld dus de voorwaardelijk opmaak.

Tik maar eens in een willekeurige cel een getal in van 1 tot en met 14 en de kleuren grijs en groen zullen verschijnen. Alles is nu groen, omdat er nu niets is ingevuld en dus kleiner dan 8

Is dit wat je bedoeld ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan