computer heel traag na upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, Ik heb gisteren mijn computer omgetoverd van xp naar 7.
Nu deed de pc het wel goed op xp maar wou wat nieuws.
Nu is de pc wel heel traag geworden,duurt lang met opstarten,surfen en ook de pc zelf is heel traag geworden.
Zou iemand mij een mogelijke verklaring kunnen geven aub.
 
heb je een upgrade gedaan van xp naar de win7...
of betreft het hier om een verse installatie van de win7 , waardoor je dan de harde schijf geformateerdt heb voor alleer je de setup starte van de win7
dus graag wat meer info !
 
wat voor computer heb je? (specs)

oudere systemen die standaard nog xp draaien werken natuurlijk goed met windows xp maar windows 7 vraagt wel wat meer van de computer. hierdoor kan een systeem aanzienlijk trager reageren dan voorheen
 
wat voor computer heb je? (specs)

oudere systemen die standaard nog xp draaien werken natuurlijk goed met windows xp maar windows 7 vraagt wel wat meer van de computer. hierdoor kan een systeem aanzienlijk trager reageren dan voorheen
weet niet of je dit vroeg?computertype: acpi x86 gebaseerde pc,cpu type: amd athlon xp 1917 MHz 2600+,moederbord:asrock k7s8x v3
 
je zei
Het gaat om een upgrade kreeg het niet voor mekaar om de cd te boten dus werd een upgrade!

ook om een upgrade te doen dient men vanaf de upgrade cd te starten .... heb je dan de upgrade vanuit de xp opgestart ...?
indien zo is dit de oorzaak waarom alles zo traag is ...
vraagje : heb je ook de nodige drivers vervangen ...?
 
Hallo, Ik heb gisteren mijn computer omgetoverd van xp naar 7.

Gaat het om de computer waarmee je dit topic geopend hebt of om een andere computer.
Nu is het zo dat je XP niet kan Upgraden naar Windows7 of Windows 8 en je een nieuwe installatie moet uitvoeren. Daarom word het aanbevolen om eerst een backup uit te voeren van je belangrijke gegevens.
Als het toch om een andere computer gaat , waarop XP stond geïnstalleerd en hebt bijgewerkt naar Windows7 , heb je dan eerst de Upgrade advisor uitgevoerd?
 
je zei

ook om een upgrade te doen dient men vanaf de upgrade cd te starten .... heb je dan de upgrade vanuit de xp opgestart ...?
indien zo is dit de oorzaak waarom alles zo traag is ...
vraagje : heb je ook de nodige drivers vervangen ...?

Ik kon niet anders dan de windows 7 vanuit dvd station te installeren.Ik had al stuk of 8 dvd gebrand,tervergeefs(ook met de wat duurdere) en het gekke is dat van de 8 er wel 5 op de laptop deden.En gelijk een driver programma er over gehaald!
 
Gaat het om de computer waarmee je dit topic geopend hebt of om een andere computer.
Nu is het zo dat je XP niet kan Upgraden naar Windows7 of Windows 8 en je een nieuwe installatie moet uitvoeren. Daarom word het aanbevolen om eerst een backup uit te voeren van je belangrijke gegevens.
Als het toch om een andere computer gaat , waarop XP stond geïnstalleerd en hebt bijgewerkt naar Windows7 , heb je dan eerst de Upgrade advisor uitgevoerd?


ja dat was gewoon goed!
 
effe samen vatten :
je heb een iso bestand gedownload ...je heb deze dus gebrand op een dvd ...
en toch kun je de verse instal niet opstarten van af de dvd...en was je genoodzaakt om een upgrade te doen !
hoe heb je deze gebrand ...je mag de iso niet uitpakken .... welk programma heb je tevens gebruikt om de iso te branden...
ik beveel je imgburn aan ...en je dient de iso te branden op een dvd als een beeld bestand (image to disk ) brand snelheid niet hoger dan x4
 
jep alles wat je zegt heb ik gedaan,en ook met img burn,ik had van die goedkopen dvd liggen voor films te branden,maar een windows versie pakte die niet.Nu had ik gelezen dat dat het probleem ook weleens zou kunnen zijn,dus ik betere gekocht maar doet het nog niet.En het gekke is dat ze het wel op de laptop doen.Van de 5 verschillende versies deden het er 3 op de laptop,vanaf de boot cd dan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan