Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zag eerder een post over iemand waarbij de computer langzaam is bij het opstarten. Bij mij is probleem erger! Hij is altijd langzaam! Mijn computer is ongeveer 3 jaar oud en ik heb Windows vista geinstalleerd. Doe echt alles mijn deze computer en ik heb een hoop informatie erop staan die ik niet wil verliezen. Hoe kan ik mijn computer weer een beetje opgang brenge?

Bedankt! :applaus:
 
een paar tips: je pc dient wel wat onderhouden te worden af en toe.

-de schijf moet min of meer gedefragmenteerd zijn. windows vista voorziet dat normaal als wekelijkse taak. kijk dit na.
-het register moet af en toe eens nagekeken worden op fouten om optimale snelheid te garanderen.
-zorg voor een veilig systeem en scan tussendoor met een anti-malwareprogramma. dit is vaak oorzaak van veel snelheidsellende.
-laat niet zomaar welke toolbar toe in je browser, 'mywebsearch' en 'ask' bvb vertragen je systeem erg. verwijder deze zonodig.
-zorg dat je pc niet overladen zit met tijdelijke bestanden. verwijder deze eventueel

er bestaan programmaatjes om dit allemaal apart op te schonen, er zijn er ook die totaaloplossingen bieden.

om een goede, snelle defragmentatie te doen gebruik ik graag Auslogic Defrag

bekijk als register- en overbodige bestanden scanner zeker naar Ccleaner

voor een goed 1-klik onderhoud van je pc kan je Glary Utilities gebruiken.

om te controleren op malware kan je eens scannen met MBAM van Malwarebyte
 
Pc onderhouden

Pc onderhouden

Ik ben het helemaal eens! Je computer onderhouden is erg belangrijk wil je een beetje een goede performance behouden.
Heb een website waar je een beschrijving vindt over een aantal stappen om je computer een beetje op te schonen: computer sneller maken. Die stappen zijn wel handig.
Ik gebruik trouwens ook CCleaner.

Success ermee!:duimop:
 
Dat Uw computer maar 3 jaar oud is zegt niet veel. Welke processor zit er in? Hoeveel Mhz? Hoeveel intern geheugen? Zit er een aparte videokaart in of wordt er geheugen gebruikt van het intern? Al die zaken zijn van belang. Het is best mogelijk dat ge een processor hebt met één kern en dat die 2400Mhz is. Als je dan 1Gb intern geheugen hebt zonder een aparte videokaart, dan is heel normaal dat Uw systeem traag is. Dus voor er iets gedaan wordt, is het best al die vragen te beantwoorden om een beeld te vormen van welk systeem ge hebt. Het kan dan zelfs makkelijk zijn dat ge met gewoon geheugen te laten bijsteken de helft van Uw problemen oplost.
Dus, welke spec's heeft Uw systeem?
 
Lees dit eens door (bijlage)
 

Bijlagen

  • Opstart problemen.pdf
    728.3 KB · Weergaven: 113
Dat Uw computer maar 3 jaar oud is zegt niet veel. Welke processor zit er in? Hoeveel Mhz? Hoeveel intern geheugen? Zit er een aparte videokaart in of wordt er geheugen gebruikt van het intern? Al die zaken zijn van belang. Het is best mogelijk dat ge een processor hebt met één kern en dat die 2400Mhz is. Als je dan 1Gb intern geheugen hebt zonder een aparte videokaart, dan is heel normaal dat Uw systeem traag is. Dus voor er iets gedaan wordt, is het best al die vragen te beantwoorden om een beeld te vormen van welk systeem ge hebt. Het kan dan zelfs makkelijk zijn dat ge met gewoon geheugen te laten bijsteken de helft van Uw problemen oplost.
Dus, welke spec's heeft Uw systeem?

het is inderdaad belangrijk dat je rekening houdt met de beperkingen van je machine. die zijn er natuurlijk eenmaal. en die kan je dus wel een beetje opdrijven door je hardware aan te passen zoals Mik aangeeft.

ik lees echter volgende:
Hoe kan ik mijn computer weer een beetje opgang brenge?

...dus ik mag veronderstellen dat hij toen je hem pas nieuw had wel snel genoeg was voor jou, en dat hij nu trager is geworden?
 
het is inderdaad belangrijk dat je rekening houdt met de beperkingen van je machine. die zijn er natuurlijk eenmaal. en die kan je dus wel een beetje opdrijven door je hardware aan te passen zoals Mik aangeeft.

ik lees echter volgende:

...dus ik mag veronderstellen dat hij toen je hem pas nieuw had wel snel genoeg was voor jou, en dat hij nu trager is geworden?

Dat klopt, maar 3 jaar geleden was dit waarschijnlijk XP. Draaide vlot met 1Gig. Is iets heel anders dan vandaag Vista.........
 
beste Veraweb
ben je iets met de tips die hier gegeven worden?

graag even een update van de stand van zaken :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan